Odpowiedzialność influencera

Abstract
Influencerzy to osoby, które mają duży wpływ na opinie i decyzje swoich obserwujących na platformach społecznościowych. Wraz z rosnącym znaczeniem tej grupy w mediach społecznościowych pojawia się pytanie o ich odpowiedzialność prawną za treści publikowane w sieci. W niniejszym opracowaniu zostały poruszone kwestie dotyczące kształtowania odpowiedzialności influencerów w polskim prawie i zagrożeń, jakie niosą ze sobą ich działania na platformach społecznościowych. W głównej mierze autorzy skupili się na kwestiach związanych z odpowiedzialnością influencera w zakresie influencer marketingu, dzieląc je na cztery płaszczyzny: stosowanie treści sponsorowanych (takich jak reklamy, interakcje), zniesławienie, naruszenie praw autorskich przez influencerów oraz stosowanie zjawisk kryptoreklamy, scamu i dropshippingu.
Description
Keywords
Citation
Vesin, J., Walak, M (2023). Odpowiedzialność influencera. W: M. Sieradzka (red.), Aspekty prawne reklamy w social mediach (s. 131-154). Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego