Styl życia studentów i nauczycieli wychowania fizycznego w szkołach wyższych Kielc
Abstract
Badania ankietowe przeprowadzono w celu uzyskania informacji o różnicach w stylu życia nauczycieli wychowania fizycznego w szkołach wyższych Kielc i ich wychowanków. Wychowawca aby mógł odnosić sukcesy wychowawcze musi być wzorem postępowania, które propaguje. Wyniki badań dają możliwość wyciągnięcia kilku wniosków: Zarówno studenci jak i nauczyciele są przekonani o prowadzonym przez siebie zdrowym stylu życia. Subiektywne odczucie często nie zgadza się z rzeczywistością; Mimo przekonania o wysokiej higienie swojego życia codziennego ponad połowa studentów i co trzeci nauczyciel nie odżywiają się regularnie. Niedobór ruchu we własnej ocenie dotyczy co czwartego nauczyciela i aż 72,7% młodzieży studiującej; Wychowawcy prowadzą zdrowszy tryb życia od swoich wychowanków. Mogą być dla młodzieży autorytetem zwłaszcza w propagowaniu większej aktywności fizycznej w czasie wolnym.