Znaczenie osobistych teorii nauczycieli w wychowaniu i kształceniu młodzieży szkolnej

Abstract
Celem niniejszego artykułu jest ukazanie tego, w jaki sposób osobiste teorie nauczycieli mogą oddziaływać na to, jak nauczyciele pełnią swoją rolę zawodową, w jaki sposób uczą i wychowują swoich podopiecznych. Z badań wynika, że wiedza osobista nauczycieli może odgrywać nawet większą rolę w praktyce edukacyjnej niż teoria i wiedza wyniesione przez nich z kształcenia akademickiego. Wynika to z kilku względów. Jednym z nich jest to, że osobiste teorie – będące wynikiem np. własnych doświadczeń - są bardziej dostępne i zrozumiałe dla nauczyciela od wiedzy akademickiej, która wydaje się zbyt abstrakcyjna, aby stosować ją w praktyce szkolnej.
Description
Keywords
Citation
B. Atroszko, Znaczenie osobistych teorii nauczycieli w wychowaniu i kształceniu młodzieży szkolnej [w:] “Reviewed Proceedings of the Interdisciplinary Scientific International Conference for PhD students and assistants QUAERE 2017”, vol. VII, June 26 – 30, 2017, MAGNANIMITAS, Hradec Králové, The Czech Republic, s. 671-678, ISBN 978-80-87952-20-7.