Model biznesowy jako instrument zarządzania strategicznego w hotelarstwie

Abstract
Przedsiębiorstwa hotelowe, których podstawowym celem jest osiągnięcie sukcesu w turbulentnym otoczeniu rynkowym, powinny nieustannie budować oraz unowocześniać swoje metody konkurowania. Bowiem sporadycznie podejmowane działania nakierowane na zarządzanie przedsiębiorstwem nie zapewniają rynkowego powodzenia. Dlatego też powinny one przyjąć pewne wzorce działań decyzyjnych, które zagwarantują optymalny poziom efektywności biznesowej uzyskiwany przez przyjęcie odpowiedniego, do zaistniałej sytuacji rynkowej, modelu biznesu. Postępowanie tego rodzaju gwarantuje realizację przyjętej strategii rozwoju i wzrostu rywalizującego na rynku przedsiębiorstwa. Wzorzec postępowania uznany zostaje wówczas za płaszczyznę realizacji podjętych decyzji, (powiązanych z przyjętą strategią), jeżeli wynikiem tych działań będzie utrzymanie odpowiedniego potencjału konkurowania w celu umocnienia pozycji konkurencyjnej. Celem publikacji jest prezentacja modelu biznesowego o charakterze koncepcji mającej zastosowanie w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. W związku z tym w pracy określono relacje zachodzące między modelem, strategią i zarządzaniem strategicznym.
Description
Keywords
Citation
M. Sztorc, Model biznesowy jako instrument zarządzania strategicznego w hotelarstwie, [w:] J. Kot (red). Zarządzanie i gospodarka : wybrane zagadnienia i obszary działania : procesy zarządzania w wybranych sferach aktywności gospodarczej, Kielce 2016, s. 48-77.
Belongs to collection