Model przewidywania lojalności klientów biur podróży z wykorzystaniem sieci neuronowej typu MLP
Abstract
W niniejszym artykule przedstawiono istotę modelu przewidywania wystąpienia lojalności klientów oraz jego przykładowe zastosowanie i weryfikację dla organizatora turystyki działającego na polskim rynku. Na podstawie danych z przeszłości dotyczących cech, aktywności i historii zakupowej klientów autorzy zaproponowali zbudowanie modelu predykcji lojalności klientów biura podróży opartego na sieci neuronowej typu MLP, którego skonstruowanie pozwoli podzielić klientów na grupy o różnym poziomie zagrożenia odejściem z jednej strony i różnymi szansami na dalsze zakupy z drugiej strony, a następnie zaprojektować odpowiednie dla wydzielonych przez model grup klientów działania marketingowe.
Description
Keywords
Citation
MICHALSKA-DUDEK I., DUDEK A. (2011), Model przewidywania lojalności klientów biur podróży z wykorzystaniem sieci neuronowej typu MLP, [w:] Marketing i Rynek nr 8/2011, PWE, Warszawa, s. 21-29,