Adaptacja innowacji w świetle zachowań organizacyjnych - wybrane aspekty
Abstract
Description
Celem głównym monografii było opracowanie modelu adaptacji poszczególnych
typów innowacji z uwzględnieniem wybranych zachowań organizacyjnych w branży IT
w Polsce. Celem badawczym pracy była identyfikacja i ocena oddziaływania
wybranych zachowań organizacyjnych (komunikacja wewnętrzna, zewnętrzna i kultura
organizacyjna) na adaptację innowacji na różnych etapach procesu innowacyjnego
w branży IT w Polsce. Celem utylitarnym było wskazanie, które czynniki wybranych
zachowań organizacyjnych oddziałują w największym stopniu na adaptację innowacji
na poszczególnych etapach procesu innowacyjnego w zależności od typu wprowadzanej
innowacji w branży IT w Polsce. W pracy zbadano również powiązania rodzajów
wprowadzanej innowacji (produktowa, procesowa, organizacyjna, marketingowa),
struktury własności i okresu istnienia przedsiębiorstw, stażu pracy i stanowiska
pracowników, identyfikacji pracowników z celami firmy oraz ich zaangażowania
w proces innowacji z jej adaptacją przez pracowników branży IT.