Książki Uczelni Łazarskiego

Recent Submissions

Displaying 1 - 5 of 18 records
  • Item
    V4 Medical Simulation Centers Best Practices
    (Uczelnia Łazarskiego, 2024) Dąbrowski, Marek
    The publication is dedicated to teachers, trainers and medical simulation center technicians committed to the ongoing development of medical training of students and healthcare professionals through medical simulation education. Four state-of-the-art medical simulation centers from the Visegrad region share their the best practices that are among the top available educational techniques and technologies. These include Body InteractTM (described in Chapter 1) applied by the Centre of Simulator and Virtual Medicine at the Faculty of Medicine at Pavol Jozef Šafárik University in Košice. This technology is a student-centered self-directed learning approach that allows students and healthcare professionals to practice simulated real-life clinical scenarios in their own time and at their own pace. In Chapter 2, the University of Szeged Clinical Skills Center describes the SBAR Technique for teaching the highly necessary but often neglected interpersonal skills crucial in emergency departments and during changing shifts at hospitals. The Clinical Skills Center also reveals the fascinating world of microsurgery, its prestigious labs and simulation-based surgery curriculum for professionals. The Simulation Centre of the Faculty of Medicine of Masaryk University -largest and leading medical simulation center in Europe and the Visegrad region -shares in Chapter 3 its tested and proven simulation-based curriculum. Chapter 3 is a very practical and comprehensive instructions manual in how to implement and achieve the best learning outcomes through simulation-based education. The last chapter introduces a new type of medical simulation methodology called the Standardized Patient (SP) that involves an amateur actor who plays the role of a patient. The MedExcellence Medical Simulation Center staff and trainers show how introducing SP into Lazarski University’s medical program benefits soft skills training among future healthcare providers. The interaction with a ‘live’ patient adds both realism and honesty to the educational experience because students receive genuine feedback from the amateur actor/patient. The best practices described in this publication were first presented and discussed during study visits and multiplier events that took place at each medical simulation center as part of the V4 Network of Medical Simulation Centers: Building Best Practices project sponsored by the Visegrad Fund.
  • Item
    Osoba. Co to znaczy? Personalizm Johna F. Crosby’ego
    (Uczelnia Łazarskiego, 2024) Mazanka, Paweł M.
    Główny cel monografii stanowi analiza filozoficznej koncepcji osoby, wypracowanej przez współczesnego amerykańskiego myśliciela Johna Francisa Crosby’ego, który jest reprezentantem szeroko rozumianej filozofii chrześcijańskiej, aktualnie jednym z głównych przedstawicieli personalizmu amerykańskiego. Paweł Mazanka pokazuje, że zaprezentowana przez Crosby’ego wizja bytu ludzkiego stanowi spójny model filozoficzny, w którym wymiar ontologiczny łączy się z fenomenologicznym, a arystotelesowsko-tomistyczne rozumienie osoby ludzkiej zostało w oryginalny i aktualny sposób dopełnione interpretacją o charakterze personalistycznym. Tego rodzaju koncepcja człowieka jako osoby powinna być – jego zdaniem – promowana we współczesnych społeczeństwach wielokulturowych jako podstawa życia społecznego i politycznego.
  • Item
    Odpoczynek w panoramicznym spojrzeniu higieny psychicznej
    (Uczelnia Łazarskiego, 2024) Marcinkowski Jerzy T.; Rosińska Paulina; Konopielko Zofia; Uczelnia Łazarskiego; Collegium Medicum, Uniwersytet Zielonogórski; Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu; Polskie Towarzystwo Higieniczne – Zarząd Główny w Warszawie; Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie; Klinika Nefrologii i Nadciśnienia Tętniczego, Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie
    W ostatnich latach obserwowany jest wzrost tempa rozwoju cywilizacji, poziomu życia […] oraz postępu technologicznego. Współczesny człowiek jest coraz bardziej zabiegany, obarczony hałasem i wszechobecnymi reklamami. Coraz więcej i dłużej pracuje, a jego życie uzależnia się od spraw zawodowych. Zaczyna mu brakować czasu na wszystko, w tym czasu dla siebie i bliskich. Narasta narażenie na stres, zmęczenie i silne emocje. W tym miejscu warto przytoczyć wyniki badania FOCUS ON Business, który postanowił sprawdzić, ile godzin dziennie Polacy poświęcają na swoją zawodową pracę. Okazało się, że najwięcej, bo 72% ankietowanych, poświęcało na nią dziennie osiem i więcej godzin. Nienormowany czas pracy miało 16% badanych, a 12% pracowało w wymiarze siedmiu godzin lub mniejszym. Warto więc zadać sobie pytania: Czy pamiętamy, że bez odpoczynku nie jesteśmy w stanie funkcjonować? Czy wiemy, jak ogromne znaczenie ma on dla naszego dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego? Czy jeszcze w ogóle potrafimy odpoczywać? Czy odpoczynek stał się czymś tak trudnym, że trzeba się go uczyć? Odpowiedzi na te i inne pytania z pewnością czytelnik znajdzie w niniejszej książce.
  • Item
    Bezpieczeństwo sieci i usług łączności elektronicznej w prawie Unii Europejskiej oraz w prawie polskim
    (Uczelnia Łazarskiego, 2024) Rogalski, Maciej; Uczelnia Łazarskiego
  • Item
    Aspekty prawne reklamy w social mediach
    (Uczelnia Łazarskiego, 2023) Sieradzka, Małgorzata; Uczelnia Łazarskiego
    Publikację poświęcono reklamie w social mediach. Aktualnie w dobie mediów społecznościowych treści tam prezentowane są nastawione na odbiorców, a tworzone profile umożliwiają gromadzenie milionów osób. W social mediach reklama, autopromocja, lokowanie produktu, crosspromocja to formy prowadzenia promocji. To właśnie taki przekaz pozwala kierować wyborem odbiorcy, wpływać na jego decyzje. Jednak czy zachęcanie do nabycia produktów lub skorzystania z usług przez influencerów bez wskazania informacji o komercyjnej współpracy, gdy taka została zawarta, jest zgodne z prawem? W monografii przedstawiono szczegółową analizę wszystkich aspektów dotyczących reklamy w social mediach, w tym w szczególności: prawidłowego oznaczania treści reklamowych, warunków współpracy komercyjnej, autopromocji, prezentów i paczek PR, rekomendacji UOKiK, sposobów informowania użytkowników o oznaczaniu treści komercyjnych.