Rozdziały z prac zbiorowych Uczelni Łazarskiego
Recent Submissions
Displaying 1 - 5 of 34 records
- ItemTeaching Communication Using SP – The Use of Standardized Patients (SP) in Simulation-Based Medical Education(Uczelnia Łazarskiego, 2024) Tymińska, Justyna; Aniołek, Olga; Czerwińska, Anna; MedExcellence Medical Simulation Center, Faculty of Medicine, Lazarski University, Warsaw, Poland; Faculty of Medicine, Lazarski University, Warsaw, PolandThe chapter introduces a new type of medical simulation methodology called the Standardized Patient (SP) that involves an amateur actor who plays the role of a patient. The MedExcellence Medical Simulation Center staff and trainers show how introducing SP into Lazarski University’s medical program benefits soft skills training among future healthcare providers. The interaction with a ‘live’ patient adds both realism and honesty to the educational experience because students receive genuine feedback from the amateur actor/patient.
- ItemHow to Achieve Learning Outcomes(Uczelnia Łazarskiego, 2024) Dvořáček, Jan; Kosinová, Martina; Žižlavská, Martina; Komenda, Martin; Travěnec, Jiří; Růžičková, Petra; Štourač, Petr; Department of Simulation Medicine, Faculty of Medicine, Masaryk University, Czech Republik; Department of Pediatric Anesthesiology and Intensive Care Medicine, Faculty of Medicine, Masaryk University, Czech Republik; Institute of Biostatistics and Analyses, Faculty of Medicine, Masaryk University Department, Czech RepublikThe Simulation Centre of the Faculty of Medicine of Masaryk University -largest and leading medical simulation center in Europe and the Visegrad region - shares its tested and proven simulation-based curriculum. The authors give a very practical and comprehensive instructions manual in how to implement and achieve the best learning outcomes through simulation-based education.
- ItemCommunication and Technical Skills: The Role of The SBAR Technique and Microsurgery in Simulation-Based Surgical Education(Uczelnia Łazarskiego, 2024) Sarusi, Annamária; Pető, Zsófia; Rutai, Attila; Boros, Mihály; Department of Anesthesiology and Intensive Therapy, University of Szeged, Hungary; Clinical Skills Center, Faculty of Medicine, University of Szeged, Hungary; Institute of Surgical Research, University of Szeged, HungaryThe University of Szeged Clinical Skills Center describes the SBAR Technique for teaching the highly necessary but often neglected interpersonal skills crucial in emergency departments and during changing shifts at hospitals. The Clinical Skills Center also reveals the fascinating world of microsurgery, its prestigious labs and simulation-based surgery curriculum for professionals.
- ItemIntegrating Medical Simulation Technology into Medical Training(Uczelnia Łazarskiego, 2024) Majerník, Jaroslav; Dimunová, Lucia; Grešš Halás,z Beáta; Pencáková, Viera; Jánošík, Jakub; Department of Medical Informatics and Simulator Medicine, Faculty of Medicine, Pavol Jozef Šafárik University in Košice, Košice, Slovakia; Department of Nursing Care, Faculty of Medicine, Pavol Jozef Šafárik University in Košice, Košice, SlovakiaThe text describes the Body InteractTM applied by the Center for Simulators and Virtual Medicine at the Faculty of Medicine at Pavol Jozef Šafárik University in Košice. This technology is a student-centered self-directed learning approach that allows students and healthcare professionals to practice simulated real-life clinical scenarios in their own time and at their own pace.
- ItemWspółpraca w social mediach(Uczelnia Łazarskiego, 2023) Mazur, Marcin; Białowąs, Paulina; Uczelnia ŁazarskiegoWspółpraca komercyjna w social mediach jest mało eksploatowanym tematem w doktrynie prawa. Powodów może być kilka, jednak jako najistotniejszy należałoby wskazać długi okres braku powszechnego dostępu do internetu, który jest kluczowy dla działalności komercyjnej w sieci na skalę uznawaną za przynoszącą dostateczne korzyści oraz tłumaczącą sens tworzenia sieci ambasadorów promujących produkty. Dopiero od niedawna przedsiębiorstwa zaczęły wykorzystywać internet jako strefę komercyjną przynoszącą dochody z kampanii reklamowych w takiej samej skali jak telewizja czy radio. Uznano, że nie ma dostatecznych różnic pomiędzy tradycyjnymi platformami prowadzenia kampanii reklamowych a tymi w internecie, by stosować nowe podejście do odbiorcy lub produktu. Jednakże dziś najbardziej skutecznym sposobem rozpowszechniania treści reklamowych w internecie są powszechnie rozpoznawalne współprace nawiązywane z influencerami, którzy promują różnorodne produkty, wykorzystując swój wizerunek i/lub działalność artystyczną bądź medialną.