Potencjał turystyczny Poznania i Wielkopolski
Abstract
Opracowana przez Polską Organizację Turystyczną Marketingowa Strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015 wskazuje potencjał produktów turystycznych poszczególnych regionów Polski, również Wielkopolski. Z opracowania wynika, jakie produkty turystyczne oferowane przez Wielkopolskę są produktami priorytetowymi, podstawowymi i drugorzędnymi. Według Marketingowej Strategii Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015, priorytetowym produktem turystycznym dla województwa wielkopolskiego jest turystyka miejska i kulturowa,a więc turystyka w dużej mierze skupiająca się na obszarze Poznania. Artykuł przedstawia również jakie walory turystyczne miasta Poznania mogą stanowić o atrakcyjności turystycznej miasta w aspekcie turystyki kulturowej i turystyki biznesowej oraz wyniki przeprowadzonych wśród studentów m.in. Turystyki i Rekreacji badań sondażowych, mających na celu wyłonienie tych elementów turystyki kulturowej proponowanej przez Poznań, które mogą być ich zdaniem najatrakcyjniejsze zarówno dla turystów krajowych jak i zagranicznych.