Firma o rozmytych granicach
Abstract
W obliczu postępującej globalizacji, w warunkach wysoce złożonego i turbulentnego otoczenia konieczna jest zmiana sposobu postrzegania ogółu stosunków zachodzących po-między podmiotami wewnątrz i na zewnątrz swoich firm. W tej mierze należy zauważyć, iż z jednej strony, w ramach struktur organizacyjnych dużych przedsiębiorstw pomiędzy wyodrębnionymi jednostkami (centrami zysków i strat) nasiliły się stosunki o charakterze konkurencyjnym, z drugiej – na rynku coraz większą rolę odgrywa mechanizm wielostronnych po-rozumień oparty na centralnym planowaniu, który tradycyjnie zarezerwowany był dla stosunków wewnątrzorganizacyjnych. Z punktu widzenia menedżerów konieczne staje się postrzeganie swoich przedsię-biorstw nie tylko jako podmiotów dwustronnie oddziaływujących z otoczeniem ale także jako organizacji o rozmytych granicach - zintegrowanych z otoczeniem poprzez sieci wielostron-nych powiązań. Na podstawie analizy potencjału własnej firmy i jej pozycji na rynku współ-czesny menadżer winien określić rolę swojej firmy w ramach sieci relacji podmiotów, które współtworzą wartość „konsumowaną” przez ostatecznego odbiorcę.
Description
Keywords
Citation
Mitręga, M. (2003). Firma o rozmytych granicach. Marketing w praktyce, 14(60), 55-57.