Główne dylematy i problemy edukacji globalnej

Abstract
Autor skupił się na głównych dylematach i problemach nowego kierunku pedagogicznego - edukacji globalnej. W dziełach polskich naukowców-humanistów, głownie S. Wołoszyna i I. Wojnar można odnaleźć szereg tez dotyczących tego kierunku. Również w nawiązaniu do badań D. Nicholasa i twierdzeń H.M. McLuhana można postawić kolejny dylemat: kogo tworzy współczesna edukacja – „homo gutenbergusa” czy „homo interneticusa”? Czy edukacja XXI wieku stworzy człowieka humanistę czy człowieka infantylnego?
Description
The major dilemmas and problems of the global education The author distinguished basic dilemmas and problems in the comparatively new pedagogical direction names the global education. In Polish scientists works, especially S. Wołoszyn and I. Wojnar, one can find row of theses of this education. Also in connexion to D. Nicholas investigations and H.M. McLuhans opinions can one seize next dilemma, who we create: „homo gutenbergus” or „homo interneticus”? Will education XXI age create the humanistic man or the infantile man?
Keywords
Citation
P. Zieliński, Główne dylematy i problemy edukacji globalnej „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza. Pedagogika” 2011, t. 20, s. 53-64.
Belongs to collection