Zarządzanie i marketing transferu innowacji
Abstract
Do tematyki innowacji przywiązuje się na świecie duże znaczenie. Uważa się innowacje za główny czynnik wzrostu ekonomicznego i konkurencyjności gospodarki. Coraz więcej uwagi poświęca się formowaniu i funkcjonowaniu tzw. gospodarki opartej na wiedzy. To dzięki nowym rozwiązaniom towary mogą sprostać coraz większej konkurencji na rynku krajowym i zagranicznym, a przez to zapewnić przetrwanie i rozwój przedsiębiorstwom. Wiele przedsiębiorstw zarówno małych, średnich, jak i dużych nie docenia jeszcze szansy, jaką stanowi wprowadzanie innowacji. Przez innowacje należy rozumieć nowe rozwiązania w zakresie wyrobów, technologii, organizacji. Bez innowacji niemożliwe byłoby doskonalenie produktów, technologii wytwarzania oraz sposobów, według których funkcjonują organizacje. Dzięki badaniom naukowym, pracom badawczo-rozwojowym oraz kreatywności ludzi pracujących w przedsiębiorstwach powstają udoskonalone produkty. Nowe rozwiązania, które są wdrażane, powodują uzyskanie przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa na rynku. Aby uzyskać przewagę nad konkurencją, proces pozyskiwania i wdrażania innowacji musi być szybki i ciągły.
Description
Keywords
Citation
Mączyński J.: Zarządzanie i marketing transferu innowacji. [w:] Doświadczenia transferu i wdrażania innowacji. Żuber R. (red.), Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2000, s. 160-167