Organizacja wyścigu kolarskiego i jego wpływ na atrakcyjność turystyczną kraju na przykładzie Tour de France
Abstract
Sports events currently fulfill two roles – joining the features of a sports product and the products of tourism, especially with regard to globalization and the commercialization of professionally organized and promoted sporting events. This has significant impact on the development of cities and towns, regions and even countries. As an example, the Tour de France cycling race is presented in this article.
Description
Keywords
Citation
Organizacja wyścigu kolarskiego i jego wpływ na atrakcyjność turystyczną kraju na przykładzie Tour de France = The Influence of an Organized Cycling Race on a Country’s Tourist Attraction on the Example of the ,,Tour de France” Aleksandra Palus, Kazimierz Górka; W: Problemy potencjału społecznego organizacji turystycznych i sportowych w spektrum wielowymiarowych aspektów zarządzania; Tom 1; red. nauk. Kazimierz Mrozowicz, Piotr Halemba; Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach; Katowice 2014, S. 255-308, ISBN 978-83-64036-32-3