„Profesorowie też potrafią bębnić”. Od demokratyzacji doświadczenia muzycznego po dialog międzykulturowy

Abstract
Niniejszy artykuł jest prezentacją interkulturowej teorii doświadczania muzyki, zaproponowanej przez Kathleen Marie Higgins. Amerykańska uczona bada te cechy ludzkiej percepcji, które pozwalają traktować muzykę jako źródło demokratycznego, interkulturowego, wspólnotowego doświadczenia. Przywołując wnioski wypracowane na gruncie filozofii, psychologii, antropologii czy etnomuzykologii, Higgins proponuje czytelnikowi nową definicję muzykalności.

This article considers Kathleen Marie Higgins’s theory of musical experience. She examines the features of human perception that enable music’s ability to provoke the sense of a democratic, shared, cross-cultural experience. Drawing on philoso-phy, psychology, anthropology, and ethnomusicology, Higgins provides a new understanding of what it means to be musical.
Description
Keywords
Citation
A. Chęćka-Gotkowicz, „Profesorowie też potrafią bębnić”. Od demokratyzacji doświadczenia muzycznego po dialog międzykulturowy, Estetyka i Krytyka, Nr 28 (1/2013), ss. 29-41
Belongs to collection