Nowoczesne technologie multimedialne w edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym
Abstract
Tekst przedstawia interpretację pojęć dotyczących multimediów i technologii informacyjnej. Odwołuje się do koncepcji wielostronnego uczenia się, opartej na różnorodnych aktywnościach człowieka i jej korelacji z kształceniem multimedialnym. Przedstawia i charakteryzuje miejsce multimediów w edukacji małego dziecka, z uwzględnieniem procesu dydaktycznego oraz działalności diagnostyczno-terapeutycznej. Wskazuje również te przestrzenie życia jednostki, które z powodu określonych deficytów rozwojowych były dla niej niedostępne, a dzięki komputeryzacji i upowszechnieniu Internetu pozwoliły na otwarcie drzwi do świata informacji i komunikacji.The text demonstrates the interpretation of the notions concerning multimedia and information technology. It refers to the concept of multilateral learning based upon diversity of the human activities and its correlation with the multimedia education. It shows and characterizes the place of the multimedia in the education of a small child including the teaching process and diagnostic-therapy activity. Besides, it indicates these spaces of the life of the unit which were inaccessible for it because of the specific developmental deficits and owing to computerizations and spreading the internet, they could open the doors to the world of information and communication.
Description
Keywords
Citation
Joanna Skibska: Nowoczesne technologie multimedialne w edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym. [w:] D. Morańska, K. Wójcik, red., Multimedialny wymiar edukacji. Wydawnictwo Naukowe WSB, Dąbrowa Górnicza 2014, s. 379-390.