Kompetencje medialne pracowników w dobie social media

Abstract
Przestrzeń social media (mediów społecznościowych) pozwoliła użytkownikom internetu na zmianę dotychczasowej roli w działaniach online. Od biernego obserwatora i odbiorcy mediów – poprzez rozwój aplikacji internetowych i dostępność internetu – każdy internauta ma możliwość aktywnego uczestnictwa i tworzenia różnego rodzaju treści. Każdy internauta w obszarze mediów społecznościowych może także wyznaczać swoje miejsca aktywności, które często określa jako prywatne (np. profil w serwisie społecznościowym). Okazuje się jednak, iż działania pracowników, traktowane przez nich jako prywatna aktywność, mogą mieć przełożenie na postrzeganie organizacji, które reprezentują, jak również mieć znaczenie dla ich przyszłości zawodowej. Stąd też próby pracodawców odnośnie regulowania działań pracowników i określanie tych, które są pożądane i niezalecane (social media policy). Analizując obszar wizerunku organizacji warto zastanowić się nad rolami, które w nowej przestrzeni medialnej mogą i powinni przyjmować ich członkowie-pracownicy. Jakie są wskazane i oczekiwane z punktu widzenia pracodawcy? Które są z nich są obecne w działaniach pracowników? Jak zmienia się zakres kompetencji medialnych w sytuacji zmiany technologii?
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection