Rola edukacji cyfrowej w dydaktyce nauczania religii

Abstract
Z faktu licznych trudności nie można sprostać wszystkim wyzwaniom, jakie stawia przed dzisiejszym człowiekiem technologia cyfrowa. Edukacja cyfrowa stanowi realizację postulatu zawartego w katolickiej doktrynie medialnej, a jednocześnie postulatu nowoczesnego nauczania, odpowiadającego realiom i wymogom początku XXI wieku. Kościół stał się prekursorem nowej aktywności pedagogicznej, a mianowicie edukacji cyfrowej . Edukacja cyfrowa swoim zasięgiem winna obejmować: przygotowanie katechetów i katechizowanych do selektywnego, aktywnego i kreatywnego ich wykorzystania. Ponadto należy podjąć wszelakie inicjatywy w opracowaniu nowych programów katechetycznych, upowszechnianych przez technologie cyfrowe. Na dokładną ocenę roli edukacji cyfrowej w dydaktyce nauczania religii trzeba będzie jeszcze cierpliwie poczekać, gdyż edukacja cyfrowa przeszła dopiero fazę otwarcia.
Description
Citation
zapis kropkowy
Belongs to collection