OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

23397 archived items

Recent Submissions

Item
Wpływ niedogodności wynikających z kooperacji podmiotów B2B na rozwój innowacji
(UE, 2012) Żukowska, Joanna; Szkoła Główna Handlowa
Artykuł ma na celu dokonanie oceny wpływy niedogodności wynikających z kooperacji podmiotów na rynku B2B w ramach innowacji. W pierwszej kolejności dokonana zostanie próba oceny wpływu poszczególnych typów innowacji – produktowych, procesowych, organizacyjnych i marketingowych. Analizie poddane zostaną niedogodności wynikające ze współpracy w zależności od wielkości przedsiębiorstwa, branży w której funkcjonują podmioty kooperacji, struktury kapitału poszczególnych podmiotów, ich udziału sprzedaży eksportowej w łącznej sprzedaży czy udziału nowych produktów w całkowitej sprzedaży. Opracowanie będzie prezentować wyniki szerszych badań prowadzonych w zakresie kooperacji w innowacjach.
Item
Tworzenie środowisk innowacyjnych w działach marketingu
(PWE, 2010) Żukowska, Joanna; Szkoła Główna Handlowa
Artykuł jest próbą diagnozy obecności innowacji w organizacji, a w szczególności w działach marketingu, sposoby kreowania się środowisk innowacyjnych, jak również analizy pobudzania innowacyjności w zespołach marketingowych. Zostanie zeprezentowana część przeprowadzonych badań jakościowych dotyczących zagadnienia.
Item
Growth Strategies – Case Study
(Wydawnictwo Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2011) Żukowska, Joanna; Pindelski, Mikołaj; Szkoła Główna Handlowa
Companies start their business concentrating on the market of the of their closest vicinity. Along with the growth of the enterprise activity on a given market and its saturation with their products, such companies ex-pand the reach of their territory and enter new markets in order to avoid stagnation. The expansion is of local nature at first and subsequently as-sumes the form of regional activity, to offer its products all over the coun-try in the end. For numerous companies this is the final stage of expan-sion, however, some of them do not stop at winning the domestic market, but start to offer their services overseas. Entities whose services or prod-ucts are available almost all over the world are called global companies. Such enterprises must approach the strategy of development, growth and competition in a different way. This paper discusses such issues, present-ing the case study of Google’s strategy.
Item
Factors Determining the Competitiveness of Entities on Global Market
(Politechnika Łódzka, 2011) Żukowska, Joanna; Pindelski, Mikołaj; Szkoła Główna Handlowa
Analyzing the aspect of competitiveness, the approach to it may be bi-polar. On the one hand, the object of interest is the competitiveness of entities in the meaning of enterprises. This is grasped in a more microeconomic way. On the other hand, however, a more global approach to competitiveness is encountered, considering the competition of a country. However, a country’s competitiveness often represents the catalyst of competitive advantage of a single enterprise. Therefore, this paper will concern the competition ele-ments, both in the macro and micro sphere. A case of a global corporation’s competition will also be presented.
Item
Czynniki wpływające na sukces kooperacji polskich przedsiębiorstw w innowacjach (w przekroju branżowym)
(Wydawnictwo Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2012) Żukowska, Joanna; Szkoła Główna Handlowa
Artykuł porusza kwestie czynników sukcesu kooperacji w innowacjach polskich przedsiębiorstw. W pierwszej części prezentowany jest przegląd literatury, z uwzględnieniem definiowania terminologii innowacji i kooperacji. Zwraca się także uwagę na występowanie zagadnienia w literaturze krajowej oraz zagranicznej. Druga cześć artykułu prezentuje wyniki badań czynników sukcesów kooperacji w innowacjach w przekroju branżowym.