OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
23397 archived items
Institutional Communities
- Loading...Police Academy in Szczytno [87]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [1]
- Loading...ICM UW [100]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [186]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [202]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [159]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [21]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [3]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...OBM UW [131]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [133]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [349]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [339]
Recent Submissions
Item
L'avenir de la musique apres la revolution numerique: opportunites et contraintes pour l'industrie du disque
(2011) Janowska, Anna Anetta; Szkoła Główna Handlowa
La révolution numérique est un phénomène assez récent, elle a cependant influencé très fort les industries créatives, parmi lesquelles l’industrie du disque. Assimilée souvent au piratage et donc considérée comme nocive aux productions musicales, elle a pourtant apporté des solutions positives aux auteurs, producteurs et distributeurs de la musique enregistrée. Dans le texte, à part le piratage, nous allons présenter quelques opportunités qui ont vu le jour sous la révolution numérique et qui se sont offertes aux acteurs de l’industrie du disque, devenant la source de profonds changements dans ce secteur du marché.
Item
Kryzysy a rozwój branży fonograficznej w XX i XXI wieku
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2011) Janowska, Anna Anetta; Szkoła Główna Handlowa
W historii branży fonograficznej mieliśmy do czynienia z trzema poważnymi kryzysami. Pierwszy z nich nastąpił pod koniec lat 20. XXw., drugi – pod koniec lat 70., z trzecim mamy do czynienia obecnie. Konsekwencjami pierwszych dwóch były głębokie zmiany w branży: zmieniał się model jej funkcjonowania, a także produkt i sposób konsumpcji. Poniższy tekst ma na celu przywołanie okoliczności towarzyszących poszczególnym kryzysom, wskazanie zmian, jakie spowodowały oraz próbę odpowiedzi na pytanie czy obecny kryzys może być uważany za szczególnego rodzaju okres przejściowy, którego efektem będzie nowy kształt i model funkcjonowania branży fonograficznej.
Item
Otwarta kultura: jaka polityka kulturalna w Polsce w stosunku do nieformalnych obiegów kultury
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2014) Janowska, Anna Anetta; Szkoła Główna Handlowa
Rewolucja cyfrowa zmusiła państwo do zrewidowania polityki kulturalnej i swojej roli w odniesieniu do sektora kultury, ponieważ spowodowała kryzys w niektórych jego obszarach . tymczasem zmianę podejścia państwa do tej kwestii można uznać za krok wstecz, w kierunku systemu działającego przed upadkiem komunizmu, kiedy to państwo chroniło sektor kultury, jednocześnie go kontrolując. Obecnie kontrola ta ma inny charakter i dotyczy dystrybucji dóbr kultury, a więc – pośrednio – uczestnictwa w kulturze. Jeśli zaś chodzi o ochronę, dotyczy ona wyłącznie interesu przemysłów kultury, które opierają się zmianie społeczno ekonomicznej. Tymczasem w konflikcie, który istnieje pomiędzy różnymi uczestnikami sektora kultury, państwo powinno odgrywać rolę nie tylko mediatora, ale również nowego pośrednika, pozwalając, z jednej strony, na swobodną cyrkulację dóbr kultury i, z drugiej, stosując narzędzia polityki kulturalnej, szczególnie na poziomie ekonomicznym, aby stymulować ewolucję przemysłów kultury w kierunku nowych modeli biznesowych.
Item
Wolny dostęp do wiedzy: otwarte zasoby naukowe i edukacyjne
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2016) Janowska, Anna Anetta; Szkoła Główna Handlowa
Open on-line access to culture, knowledge and educational resources is an approach that allows different social and economic actors to profit in many ways, such as by reducing inequalities caused by access fees for scientific and educational materials, faster introduction of new solutions, creating possibilities of interdisciplinary projects uniting different participants. It is also an impulse of change in scientific and educational publishing.
Browse by
Selected filters: