OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
23397 archived items
Institutional Communities
- Loading...Police Academy in Szczytno [87]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [1]
- Loading...ICM UW [100]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [186]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [202]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [159]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [21]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [3]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...OBM UW [131]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [133]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [349]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [339]
Recent Submissions
Item
Bohater reklamowy, czyli jak budować wiarygodność w reklamie
(Szkoła Główna Handlowa, 2013) Kozłowska, Anna; Szkoła Główna Handlowa
Głównym celem opracowania jest określenie, jaką rolę pełni bohater pojawiający się w reklamie oraz opisanie prawidłowości w zastosowaniu wizerunku osoby wiarygodnej w przekazie reklamowym. Identyfikacja technik perswazyjnych stosowanych w celu budowania wiarygodności bohatera reklamowego może być niezwykle pomocna w zrozumieniu intencji agencji reklamowych. Niniejsze opracowanie jest wynikiem przeglądu literatury przedmiotu dotyczącej przekazu reklamowego, perswazji, wpływu społecznego itp. Ostatnią część opracowania stanowi prezentacja wniosków wynikających z analizy treści poświęconej bohaterowi wiarygodnemu. w reklamie
Item
Kwestia kobieca w kontekście idei zrównoważonego rozwoju [streszczenie]
(Szkoła Główna Handlowa, 2013) Kozłowska, Anna; Szkoła Główna Handlowa
W artykule koncepcja zrównoważonego rozwoju, potraktowana została jako model, którego realizacji mają służyć wytyczne i zadania sformułowane w różnego rodzaju dokumentach (planach, programach, strategiach), zarówno na poziomie międzynarodowym, jak i narodowym. Jednym z mierników zrównoważonego rozwoju, jest również aktywność społeczno-ekonomiczna kobiet, umiejscowiona w różnego rodzaju wskaźnikach jakości życia społecznego, np. poziomu wykształcenia kobiet, jak i aktywności na rynku pracy.
Item
Kobiety i ich identyfikacje: między sferą prywatną a publiczną [wstęp]
(Szkoła Główna Handlowa, 2013) Kozłowska, Anna; Gładys-Jakóbik, Jolanta; Szkoła Główna Handlowa
Całość składa się z trzech części. W pierwszej części, znalazły się zagadnienia, które w zamierzeniu, stanowią rodzaj wprowadzenia do późniejszych analiz. Anna Kozłowska, prezentuje koncepcję zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym naciskiem na zawartą w niej problematykę równości płci. Z kolei Małgorzata Grzegorek, pisze o roli wykształcenia w aktywizacji zawodowej kobiet, odwołując się do przykładów z krajów Unii Europejskiej. Tekst zawiera bardzo starannie przeprowadzoną analizę materiału źródłowego, związanego z omawianą tematyką. Jolanta Gładys-Jakóbik, przywołuje rozwiązania instytucjonalne na rzecz wyrównywania szans kobiet. W tekście znajdziemy przegląd najważniejszych regulacji prawnych, dotyczących praw kobiet w Polsce z ostatnich lat. Część druga opracowania składa się z trzech opracowań. Pierwsze dwa, autorstwa Jolanty Gładys-Jakóbik, to kolejno: Społeczno-instytucjonalne uwarunkowania aktywności kobiet na rynku pracy i Kariery zawodowe. W oparciu o istniejący aparat pojęciowy i wybrane dane empiryczne, autorka diagnozuje zjawisko nierówności i dyskryminacji kobiet na rynku pracy, poddając analizie wybrane organizacje i wdrażane przez nie programy. Z kolei w drugim opracowaniu, stawia pytanie o strategie radzenia sobie na rynku, jakie uruchamiają Polacy i rodzaj konstruowanych przez nich biografii, mających na celu „oswojenie” nieprzyjaznej rzeczywistości. Ostatni tekst, „Lokalne instytucje pomocy społecznej w procesie aktywizacji społeczno-zawodowej bezrobotnych kobiet” , autorstwa Izabeli Książkiewicz, dobrze koresponduje z wcześniejszym materiałem Małgorzaty Grzegorek, a zaprezentowane studium przypadku może stanowić interesująca ilustrację omawianej problematyki, szczególnie w kontekście prowadzonych wcześniej rozważań na temat zrównoważonego rozwoju. W trzeciej części opracowania znalazły się dwa teksty: autorstwa Jolanty Gładys-Jakóbik „Wizerunki kobiet w przestrzeni publicznej” i Anny Kozłowskiej, „Kobieta w reklamie prasowej (na podstawie czasopisma „Twój Styl”)”. Oba można potraktować łącznie- wątek analizy kobiet w przestrzeni publicznej z jego egzemplifikacją, tj. wizerunkiem kobiet lansowanym przez tygodnik „Twój Styl”.
Item
Reklama. Techniki perswazyjne
(Szkoła Główna Handlowa, 2011) Kozłowska, Anna; Szkoła Główna Handlowa
Reklama to nieodłączny element naszego życia codziennego - jest obecna wszędzie (na ulicy, w pracy, w szkole, w domu), towarzysząc nam w każdej sytuacji. Reklama wykorzystuje wszelkie możliwe środki i techniki, aby zaistnieć w umyśle konsumenta, wywołać u niego chęć zakupu i wzbudzić lojalność wobec produktów. Jednak odbiorca w zasadzie nie oczekuje na tego typu sytuację komunikacyjną, co skazuje reklamę na traktowanie jej jako przekaz niechciany, w najlepszym razie - obojętny. Należy przewidywać, że większość odbiorców, dostrzegając komunikat reklamowy, przerzuca na kolejną stronę gazetę, zmienia kanał telewizyjny, nie zatrzymuje się przy billboardzie. Dla umiarkowanie zainteresowanego odbiorcy-konsumenta oferowany w reklamie produkt początkowo wydaje się nie mieć większego znaczenia.
Item
Przejawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw zorientowanej na kobiety
(Szkoła Główna Handlowa, 2008) Kozłowska, Anna; Szkoła Główna Handlowa
People look for products that suit their needs, expectations, aspirations, as well as age, gender and the social roles played. Generally, women are considered the main target group of marketing activities undertaken by a company. The most advertisements and products are addressed to women as women are the main shopping decision makers. Moreover, women influence ever more the decisions on purchasing of products that up to recently used to be the men's domain, and women begin to reach for products that up to recently used to be 'reserved' for men. The author examines how companies that orient their marketing activities on women fit in into their business operations the sensibility to female consumers' needs and expectations. May this kind of sensibility be tied in a particular case to the fulfilment of the corporate social responsibility idea by a company? In the paper, the author examines the activities of three companies: Unilever (holder of the Dove brand), Avon Cosmetics Polska and Oriflame Poland. The selection was made so, as those companies are oriented to women who are the main beneficiaries of products offered, and because of the social activities undertaken by those companies that are addressed to women. The analysis is based on materials obtained from companies as well as information displayed at their official web pages. It refers mainly to the initiatives held in Poland, although in most cases those activities originate in other countries. In the closing part of the considerations the author concludes that offering of a qualitatively good product is at present not sufficient to make a market success. More and more companies start activities that should confirm their understanding to the consumers' needs and expectations. Among the companies scrutinised it is Avon that mostly fulfils the principle of the corporate social responsibility. In this case, the corporate social responsibility is considered a long-term activity undertaken in cooperation with representatives of the local communities to solve the particular social problems that are selected and treated by the company's management as crucial from the long-term corporate interest point of view and strengthen the company's reputation.
Browse by
Selected filters: