OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

22936 archived items

Recent Submissions

Item
Visual Code Across Borders. Visual Communication as the Answer to Intercultural Management Dilemmas
(De Gruyter Open, 2015-12) Waszkiewicz-Raviv, Alicja; Uniwersytet Warszawski
The paper focuses on the visual communication channel and it’s practical implications to the intercultural management practice. Introducing theoretical framework provides arguments for the increasing role of the pictures in the image economy, where esthetics and visual branding are the core elements. Two main fields of business applications of visual channels are drawn in the article: external consumers communication and internal organizational communication. Author’s definition of visual marketing communication (VMC) is provided and the semiotic approach is recommended for the culturally rooted customer communication that increases consumption globally, while information design and infographics are the visual messages suggested for the second field, which is internal, employees communication management.
Item
Edukacja medialna w świetle debaty nad tożsamością nauki o mediach. Dotychczasowe paradygmaty a neuropoznawcza ścieżka metodologiczna
(Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, 2015) Waszkiewicz-Raviv, Alicja; Uniwersytet Warszawski
W świetle toczącej się debaty na temat zakresów nauki o mediach, w artykule zaproponowano zwrócenie baczniejszej uwagi na istotne pole badawcze, jakim jest edukacja medialna. W pracy przytoczono polskie i zagraniczne definicje tego pojęcia, z podkreśleniem jego wieloaspektowości oraz przedstawiono ewolucję terminu, wraz ze wskazaniem możliwych analiz empirycznych. Usytuowaniu edukacji medialnej w ramach trzech tradycji analiz medialnych towarzyszą przykłady zróżnicowanych badań naukowych z tego zakresu. Przedstawiono także sugestie metodologiczne, a mianowicie kognitywistykę i rozwijające się badania nad mózgiem oraz zaproponowano autorską definicję neuroedukacji medialnej. Opierając się na teoriach medioznawczych oraz psychologii poznania społecznego, podjęto także próbę umiejscowienia tego pola badawczego w ramach paradygmatów holistycznych integrujących zmienne pochodzenia fizjologicznego ze zmiennymi społecznymi.
Item
Analiza rezultatów badań wizerunku uczelni w odniesieniu do teorii public relations
(Wydawnictwo ASPRA, 2011) Waszkiewicz-Raviv, Alicja; Uniwersytet Warszawski
Praca przedstawia wyniki badania wizerunku polkich uczelni i jednej zagranicznej w oparciu o paradygmat konstruktywistyczny. Przedstawia także rekomendacje działań PR dla danych wymiarów wizerunku uczelni.
Item
Analizy transmedialnego obrazu "zwykłej uczennicy" w ramach edukacji medialnej. Czy ona musi mieć wszystko fioletowo-różowe?
(Wydawnictwo KUL, 2015) Waszkiewicz-Raviv, Alicja; Uniwersytet Warszawski
Edukacja medialna jest terminem coraz częściej przykuwającym uwagę medioznawców, zwłaszcza badających fenomen mediosfery przesyconej komunikatami wizualnymi. To jakie kompetencje posiadają odbiorcy, a zwłaszcza dzieci i nastolatki w kontakcie z licznymi przekazami wydaje się istotnym obszarem badań. Kim jest transmedialny idol z produkcji serialu argentyńskiego, który wyprodukowała firma Disneya i następnie rozpropagowała licznymi kanałami zintegrowanej komunikacji marketingowej? Zwykłą dziewczyną z przedmieścia czy produktem medialnym? Przewodnik w postaci kwestionariusza z pytaniami do analizy reprezentacji może być narzędziem odmagicznienia obrazu. Artykuł koncentruje się na ikonosferze mediów, wskazuje jedną z zasad rządzących percepcją wizualną oraz prezentuje narzędzie do analizy obrazu „zwykłej nastolatki” z serialu „Violetta”, które może być wykorzystane do analiz w ramach edukacji medialnej.
Item
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie - kod ikoniczny komunikatów public relations organizacji
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2017) Waszkiewicz-Raviv, Alicja; Uniwersytet Warszawski
Projektowanie graficzne oraz wizualizacja informacji odgrywa współcześnie ważną rolę w działaniach komunikacyjnych instytucji, które prowadzą dialog z otoczeniem. W czasach kultury obrazu pierwszym zadaniem, które stoi przed komunikatem public relations jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy w zatłoczonym środowisku medialnym i koncentracja na sygnałach zaprojektowanych, aby skupić wzrok interesariuszy np. poprzez wykorzystanie wybijających się z pola spostrzeżeniowego infografik. Następnym istotnym krokiem jest aktywizacja przetwarzania wyobrażeń, czyli przekodowywania informacji obrazowej w ramach tej samej modalności zmysłowej lub, w kontekście zyskującego na popularności marketingu doświadczeń, zmiana owej modalności w celu wytworzenia wyobrażenia transmorficznego np. w przestrzeni handlowej lub w obszarze wystaw immersyjnych muzeum marki. Niniejszy artykuł nakreśla podstawowe ścieżki owych działań wraz z przykładami wizualnych komunikatów public relations w komunikacji perswazyjnej organizacji.