Uwaga! Pozycje dodane do repozytorium OPEN między 21 września a 6 października zostaną opublikowane na stronie repozytorium po tym terminie.
OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

23002 archived items

Recent Submissions

Item
Człowiek i relacje interpersonalne w kontekście technologii telekomunikacyjnej oraz ich wizualizacja w reklamie – obserwacja nowej (niesympatycznej) normalności
(Wydawnictwo LIBRON, 2016) Siemes, Annette; Uniwersytet Wrocławski
Artykuł przedstawia analizę szerszego zagadnienia na podstawie podsumowania wyników z badań oraz analitycznego przeglądu materiałów wizualnych. Tematem jest rola technologii i urządzeń medialnych, zwłaszcza telefonów mobilnych i, w ostatnim czasie, tzw. smartfonów, w życiu codziennym człowieka oraz idące za tym konsekwencje na poziomie komunikacji i społeczeństwa. Problem badawczy dotyczy konceptualizacji relacji indywiduum-społeczeństwo w kontekście technologii. W ostatnim czasie obserwować można bowiem pewną zmianę form wizualizacji relacji interpersonalnych oraz relacji jednostki z technologią w reklamach, która świadczy o tym, że technologia ta przekształca relacje społeczne i socjalność. Tekst daje krótki zarys problematyki oraz najważniejszych tendencji w wynikach moich dotychczasowych badań. Następnie dynamika zmian zostaje zanalizowana i zrekonstruowana na podstawie szczegółowej analizy materiałów wizualnych z zakresu reklamy i komunikacji firm i marek (przeważnie billboardy). Konsekwencje obserwowanych zmian dla kształtowania rzeczywistości społecznej poddaję szerszej refleksji w końcowej części tekstu.
Item
Syndrom „nespresso” albo american way of life
(Wydawnictwo LIBRON, 2015) Fleischer, Michael; Uniwersytet Wrocławski
Item
Po co my żyjemy?
(Wydawnictwo LIBRON, 2016) Fleischer, Michael; Uniwersytet Wrocławski
Item
O dwóch dyskursach mówienia o reklamie
(Wydawnictwo LIBRON, 2016) Wszołek, Mariusz; Uniwersytet Wrocławski
W niniejszym artykule omawiam dwa zasadniczo różne podejścia do procesu projektowego w ramach działalności reklamowej reprezentowane przez Davida Ogilvy'ego i George'a Loisa. Przytoczone w artykule przykłady przyjmuję jako egzemplifikacje szerszych praktyk projektowych, koncentrujących swoją uwagę na wewnątrzsystemowym ujęciu narracji reklamowej. Omawiane podejścia do praktyki reklamowej śmiało można zakwalifikować do pojęcia kultury organizacji, które rozumiem tutaj jako autopoietyczny system komunikacji wewnątrz organizacji.
Item
Zdrowie jako motyw procedur normalizacyjnych w komunikacji – perspektywy badawcze na podstawie analizy egzemplifikacji
(Wydawnictwo LIBRON, 2016) Siemes, Annette; Uniwersytet Wrocławski
Celem artykułu jest wskazanie możliwości wielopoziomowej analizy tego, w jaki sposób zdrowie jest konstruowane komunikacyjnie i jak badania mogą pomóc przy identyfikacji środków i zabiegów używanych dla ustalenia granic normalności odnośnie zdrowia. Oznacza to, że odpowiednio skonstruowane badania empiryczne mogą nie tylko służyć stwierdzeniu aktualnej wersji tego konstruktu, lecz jednocześnie wyjaśnić, jak granice normalności tego (lub dowolnego innego) tematu komunikacji są modyfikowane i negocjowane w aktualnych kontekstach społeczno-historycznych oraz medialnych. Tekst pokazuje najpierw przegląd różnych możliwych perspektyw dla badań, wyróżniając formy i możliwości zastosowania czy manifestacji pojęcia zdrowia w komunikacji, badając następnie na podstawie materiałów empirycznych (reklamy i teksty medialne) zdrowie jako temat oraz jako pośredni motyw regulujący komunikacje w funkcji konceptu oraz wiążące się z tym procedury normalizacyjne w komunikacji.