OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
22945 archived items
Institutional Communities
- Loading...Police Academy in Szczytno [75]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [0]
- Loading...ICM UW [101]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [186]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [181]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [132]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [21]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [2]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...OBM UW [131]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [126]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [291]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [339]
Recent Submissions
Item
Genisys is Skynet – przemyślenia o współczesnym projektowaniu
(Wydawnictwo LIBRON, 2017) Wszołek, Mariusz; Uniwersytet Wrocławski
Przedmiotem niniejszego artykułu jest próba wyłonienia obrazu współczesnej praktyki projektowej wraz z jego systemowymi konsekwencjami. Punktem węzłowym pracy jest próba oceny dokonań projektowych w świetle zrównoważonego rozwoju i koncepcji zrów noważonego projektowania. Istotnym elementem jest również omówienie paradygmatycznej zależności designu – komunikacji – społeczeństwa.
Item
Wpływ barwy i etykiety opakowań na postrzeganie produktu – wyniki badań empirycznych
(Wydawnictwo LIBRON, 2017) Wszołek, Mariusz; Moszczyński, Krzysztof; Uniwersytet Wrocławski
W celu zbadania wpływu barwy i etykiety na wizerunek opakowań – na cyfrowe fotomanipulacje szklanych butelek (brązowa, przezroczysta i zielona) z etykietami marek piwa Żywiec oraz James Boag’s – przedstawiono po jednej z nich dla każdej z sześciu grup badanych (po 60 ankietowanych). Odpowiedzi otwartej ankiety (zawierającej 10 pytań, dotyczących m.in. prostych skojarzeń, wizerunku marki, skojarzeń z produktem, charakteru produktu, użytkownika, barwy szkła) poddano kategoryzacji. W przypadku 9 na 10 pytań otrzymane kategorie odpowie- dzi były grupowane ze względu na etykietę (metoda PCA), co wskazuje na dominujący wpływ etykiety na badany wizerunek opakowań.
Item
Od inżyniera do designera – operacjonalizacja przestrzeni pracy projektowej
(Wydawnictwo LIBRON, 2012) Wszołek, Mariusz; Uniwersytet Wrocławski
Niech ten artykuł pozostanie wstępem do dyskusji nad pracą projektową, w której chodzi o podjęcie i zrealizowanie powierzonego zadania, niezależnie od tego, czy mówimy o przemyśle kreatywnym (ang. creative indu- stries), przemyśle ciężkim czy transporcie. Skrócenie dystansów komunikacyjnych przez wdrażanie nowych technologii stawia przed nami nowe wyzwania i nowe możliwości zawodowe – w pewnym sensie jesteśmy skazani na coraz to bardziej całościowe zadania i projekty. W niniejszym tekście interesuje mnie przede wszystkim metodyka pracy projektowej, procedura procesu projektowego oraz sposób opisu rezultatów projektowania.
Item
Zmiana paradygmatu w projektowaniu – projektowanie komunikacji
(Wydawnictwo LIBRON, 2013) Wszołek, Mariusz; Uniwersytet Wrocławski
Item
O dwóch dyskursach mówienia o reklamie
(Wydawnictwo LIBRON, 2016) Wszołek, Mariusz; Uniwersytet Wrocławski
W niniejszym artykule omawiam dwa zasadniczo różne podejścia do procesu projektowego w ramach działalności reklamowej reprezentowane przez Davida Ogilvy'ego i George'a Loisa. Przytoczone w artykule przykłady przyjmuję jako egzemplifikacje szerszych praktyk projektowych, koncentrujących swoją uwagę na wewnątrzsystemowym ujęciu narracji reklamowej. Omawiane podejścia do praktyki reklamowej śmiało można zakwalifikować do pojęcia kultury organizacji, które rozumiem tutaj jako autopoietyczny system komunikacji wewnątrz organizacji.
Browse by
Selected filters: