OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

22792 archived items

Recent Submissions

Item
Dwa zero czy zero? Blogi o tematyce kulturalnej a przemiany kultury uczestnictwa
(Instytut Kultury Miejskiej, 2015) Siuda, Piotr; Stunża, Grzegorz D.; Bomba, Radosław; Stachura, Krzysztof; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy; Uniwersytet Gdański; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Item
Model kompetencji związanych z posługiwaniem się internetem przez dzieci w wieku od 9 do 13 lat
(2012) Klimowicz, Marta; Kulczycki, Emanuel; Piotrowska, Renata; Rozkosz, Ewa; Sieńko, Marcin; Siuda, Piotr; Stunża, Grzegorz D.; Muszyński, Damian; Dąbrowska, Anna; Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; Uniwersytet Wrocławski; SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy; Uniwersytet Gdański
Item
(Nie) Bój się bloga! Jak wykorzystywać blog w edukacji
(Instytut Kultury Miejskiej, 2013) Bomba, Radosław; Górska, Monika; Fornalska, Katarzyna; Jarmuł, Agnieszka; Kalinowska, Ania; Kopeć, Jarosław; Mirocha, Łukasz; Peszko, Piotr; Siuda, Piotr; Stunża, Grzegorz D.; Tytz, Jan; Waligórski, Mateusz; Wzorek, Aleksandra; Stunża, Grzegorz D.; Uniwersytet Gdański
Dzięki tej publikacji chcemy pokazać, że blog można założyć bardzo łatwo i wykorzystywać go jako istotną platformę zarówno w komunikacji rówieśniczej, jak i kontaktach nauczycieli z uczniami i rodzicami. Nie bójmy się budować informacyjnych przestrzeni interakcji, bo korzystanie z narzędzi dostępnych od wielu lat, ale wciąż usprawnianych, daje szansę na uzupełnianie szkolnej edukacji. Szansę na poszukiwania, spotkania z innymi i rozwijanie zainteresowań. Zatem – klawiatury pod palce i do zobaczenia na blogach!
Item
Prosumpcjonizm pop-przemysłów. Analiza polskich przedsiębiorstw z branży rozrywkowej
(Collegium Civitas Press, 2013) Siuda, Piotr; Bomba, Radosław; Kamińska, Magdalena; Stunża, Grzegorz D.; Szylar, Anna; Troszyński, Marek; Żaglewski, Tomasz
W jaki sposób polscy producenci popkultury podchodzą do jej marketingu? Czy naśladują pod tym względem zachodnie koncerny medialne? Czy w Polsce kultura popularna jest dla producenta okazją do zaangażowania konsumenta w proces twórczy? Czy nabywca staje się prosumentem, to znaczy, czy aktywie uczestniczy w promowaniu i produkowaniu danej marki medialnej? Na te i inne pytania odpowiada raport „Prosumpcjonizm pop-przemysłów. Analiza polskich przedsiębiorstw z branży rozrywkowej” (grant Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w programie Obserwatorium kultury).
Item
Dzieci Sieci 2.0 - Kompetencje komunikacyjne młodych
(Instytut Kultury Miejskiej (Gdańsk), 2013) Siuda, Piotr; Stunża, Grzegorz D.; Dąbrowska, Anna Justyna; Klimowicz, Marta; Piotrowska, Renata; Rozkosz, Ewa; Sieńko, Marcin; Stachura, Krzysztof; Kulczycki, Emanuel