OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
23962 archived items
Institutional Communities
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [370]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [342]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [246]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [187]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [174]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [139]
- Loading...OBM UW [132]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...ICM UW [101]
- Loading...Police Academy in Szczytno [100]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [25]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...The Institute of Environmental Protection – National Research Institute [10]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [4]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [3]
Recent Submissions
Item
Międzynarodowe badania marketingowe - zakres pojęciowy i specyfika
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003) Sobczak, Elżbieta; Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Wroclaw University of Economics and Business
Item
Rozwój społeczeństwa informacyjnego jako kryterium wyboru benchmarku dla Polski w europejskiej przestrzeni regionalnej
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2005) Sobczak, Elżbieta; Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Wroclaw University of Economics and Business
Celem tego opracowania jest określenie pozycji Polski na tle innych krajów UE i krajów kandydujących pod względem poziomu i tempa rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz próba określenia państwa - benchmarku (wzorca) dla Polski.
Item
Ocena dysproporcji międzyregionalnych jako podstawa informacyjna kształtowania polityki regionalnej Unii Europejskiej
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006) Sobczak, Elżbieta; Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Wroclaw University of Economics and Business
The objective of the hereby study is to identify interregional disproportions occurring in the Czech Republic, Poland, Hungary, and Slovakia. NUTS II type of units makes up the reference point.Measures describing production factors, living conditions, social and economic climate, as well as related and supporting sectors play the role of interregional diversification assessment criteria. The study is of empirical nature.
Item
Wpływ procesów globalizacji na konkurencyjność międzynarodową przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2004) Sobczak, Elżbieta; Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
The progressing globalisation processes result in many changes in the functioning of the world economy, particular national economies, as well as enterprises. Such processes bring about both advantages and threats for further development that is why they require adjustment towards changing outside conditions. In the hereby study the influence of globalisation processes on international competitiveness of an enterprise was analysed. The paper also discusses the issues of the stimulating role of activities conducted within the framework of international marketing.
Item
Segmentacja rynków międzynarodowych a zróżnicowania międzyregionalne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2004) Sobczak, Elżbieta; Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
The objective of the hereby study is to suggest the concept of complex segmentation of international markets, considering three-fold analysis: - macroeconomic - on the level of countries, - mezoeconomic - regional, - microeconomic - referring to consumers. There has also been taken up an attempt of pointing to the feasibility of applying the presented segmentation variants depending on the degree of the sector globalisation and the type of enterprise internationalisation strategy.
Browse by
Selected filters: