OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
24000 archived items
Institutional Communities
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [373]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [342]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [246]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [187]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [174]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [149]
- Loading...OBM UW [132]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...ICM UW [102]
- Loading...Police Academy in Szczytno [100]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [25]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...The Institute of Environmental Protection – National Research Institute [10]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [4]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [3]
Recent Submissions
Item
Wpływ rozwoju technologii AI na zaangażowanie w proces edukacyjny studentów Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej
(Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2024) Nieścior, Jakub; Radziszewska, Klaudia; Wróbel, Dominik; Szydło, Joanna; Politechnika Białostocka, Wydział Elektryczny; Politechnika Białostocka, Wydział Inżynierii Zarządzania
Sztuczna inteligencja (AI) stanowi jeden z najszybciej rozwijających się obszarów nowych technologii. Celem artykułu jest zdiagnozowanie wykorzystywania narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie nauki przez studentów Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej (WIZ PB) oraz identyfikacja ich wpływu na zaangażowanie w proces edukacyjny. Niniejszy cel zrealizowano poprzez badanie ilościowe z wykorzystaniem techniki CAWI. Uzyskane rezultaty zostały odniesione do szerszych badań z uczelni polskich i zagranicznych z tego obszaru. Wykazano, że AI, takie jak ChatGPT, może znacząco poprawić efektywność nauki, oszczędzając czas i zwiększając wygodę, jednakże, istnieje ryzyko zmniejszenia zaangażowania studentów w proces uczenia się oraz ich zdolności do samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów.
Item
Percepcja humorystycznych treści marketingowych przez przedstawicieli różnych grup wiekowych
(Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2024) Gawrych, Natalia; Szydło, Joanna; Politechnika Białostocka, Wydział Inżynierii Zarządzania
Humor w reklamie jest często wykorzystywany jako skuteczna technika przyciągająca uwagę odbiorców i budująca pozytywne skojarzenia z marką. Dobrze dobrany może wyróżnić reklamę spośród innych, zwiększając zapamiętywalność przekazu oraz sprzyjając viralowemu rozprzestrzenianiu się treści w mediach społecznościowych. Reklamy humorystyczne potrafią także budować więź emocjonalną z konsumentami, sprawiając, że marka wydaje się bardziej przystępna i przyjazna. Jednakże, aby humor był skuteczny, musi być dostosowany do grupy docelowej, ponieważ niewłaściwy lub źle odebrany żart może wywołać efekt odwrotny i zaszkodzić wizerunkowi organizacji. Celem artykułu jest diagnoza postrzegania humorystycznych treści marketingowych przez przedstawicieli różnych grup wiekowych. Przeprowadzono badanie ilościowe wśród 157 konsumentów z Polski i zagranicy. Badanie to koncentrowało się na zrozumieniu, w jaki sposób różnice wiekowe mogą wpływać na percepcję komunikatów reklamowych opartych na humorze. Wykazało, że percepcja humoru w marketingu różni się w zależności od wieku respondentów oraz, że istnieje potrzeba dostosowania strategii marketingowych do poszczególnych grup odbiorców, aby znaleźć odpowiednią równowagę między humorem a profesjonalnym wizerunkiem marki.
Item
Źródła motywacji i sposoby nauki studentów
(Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2024) Dec, Gabriela; Olszewska, Marta; Szydło, Joanna; Politechnika Białostocka, Wydział Inżynierii Zarządzania
Artykuł dotyczy motywacji studentów Politechniki Białostockiej do nauki, koncentruje się na typach motywacji (wewnętrznej i zewnętrznej) oraz czynnikach wpływających na zaangażowanie edukacyjne. Celem artykułu jest pogłębienie wiedzy na temat motywacji edukacyjnej studentów, co może przyczynić się do skuteczniejszego projektowania metod wspierających proces nauki. Przeprowadzono badania ankietowe, wykorzystano technikę CAWI. Wzięło w nich udział 150 studentów z różnych wydziałów. Wyniki wskazują, że kluczowymi czynnikami wpływającymi na motywację studentów są: sposób prowadzenia zajęć przez wykładowców oraz długoterminowe cele zawodowe. Studenci, w większości, deklarowali, że uczą się intensywnie na kilka dni przed egzaminami, a ich preferowane pory nauki to wieczory.
Item
Program Erasmus+ jako źródło doskonalenia kompetencji przyszłych menedżerów
(Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2023) Dec, Gabriela; Szydło, Joanna; Politechnika Białostocka, Wydział Inżynierii Zarządzania
Celem artykułu jest zgłębienie wiedzy na temat doskonalenia kompetencji przyszłych menedżerów poprzez udział w przedsięwzięciach realizowanych w ramach Programu Erasmus+. W niniejszym artykule przybliżono pojęcie kompetencji, w szczególności kompetencji społecznych. Następnie przedstawiono założenia i inicjatywy Programu Erasmus+. Przeprowadzono badania ankietowe wśród studentów kierunków menedżerskich, którzy uczestniczyli w zagranicznej mobilności edukacyjnej. Wyniki badań pokazały, iż tego typu przedsięwzięcia mają istotny wpływ na kształtowanie pracownika/ menedżera funkcjonującego na globalnym rynku pracy. Respondenci zgłębili wiedzę na temat innych kultur, nauczyli się współpracować w środowisku międzykulturowym, adaptować do nowych okoliczności oraz lepiej posługiwać językiem obcym. Wyjazd w znacznym stopniu wpłynął na lepsze zarządzanie czasem oraz zmianę myślenia o świecie, granicach i kulturach.
Item
Content marketing w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa na przykładzie Lidl Sp. z o.o.
(Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2022) Kiślak, Małgorzata; Szydło, Joanna; Politechnika Białostocka, Wydział Inżynierii Zarządzania
Content marketing jest strategicznym podejściem skoncentrowanym na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, istotnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania jasno zdefiniowanej grupy odbiorców. Polega przede wszystkim na budowaniu silnych i długotrwałych relacji z klientem. Celem artykułu jest identyfikacja i ocena narzędzi content marketingu wykorzystywanych przez Lidl Sp. z o. o. Przedmiotem badań są opinie klientów Lidla odnośnie do sposobów komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem, mających wpływ na kreowanie wizerunku organizacji. W artykule przedstawiono wyniki badań ilościowych, realizowanych za pomocą techniki CAWI (Computer-Assisted Web Interview). Analizowana próba badawcza to 173 osoby. Z badań wysunięto wniosek, że najważniejszymi aspektami wyboru przedsiębiorstwa Lidl spośród konkurencji są: lokalizacja, szeroki asortyment, promocja oraz akcje tematyczne. To właśnie one połączyły obowiązek robienia zakupów z przyjemnością poznawania nowych dań i smaków z dalekich krajów. Komunikacja marketingowa prowadzona przez przedsiębiorstwo Lidl została pozytywnie oceniona. Należy natomiast podkreślić, że grupa klientów sieci dyskontowej jest zróżnicowana, dlatego organizacja powinna dostosować zarówno treści, jak i kanały komunikacji do poszczególnych grup odbiorców
Browse by
Selected filters: