OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
23098 archived items
Institutional Communities
- Loading...Police Academy in Szczytno [75]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [1]
- Loading...ICM UW [100]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [186]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [182]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [143]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [21]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [3]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...OBM UW [131]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [131]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [324]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [339]
Recent Submissions
Item
Kompetencje dyrektora istotne w zarządzaniu placówką oświatową
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2021) Kaniewska-Mackiewicz, Ewa; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
W artykule przedstawiono kompetencje dyrektora placówki oświatowej, które są niezbędne do sprawnego i skutecznego zarządzania nią. Autorka zwraca uwagę na umiejętności twarde, takie jak wiedza i kompetencje, umiejętności miękkie należące do kompetencji społecznych oraz predyspozycje osobowościowe dyrektora szkoły. Okazuje się, że wiedza specjalistyczna nie wystarczy do zbudowania zespołu i zarządzania nim czy osiągnięcia celów wymaganych dla powodzenia danej placówki edukacyjnej
Item
Sprawozdanie z realizacji projektu Uniwersytet Młodego Odkrywcy „Poznaję, Rozumiem, Umiem – nowatorski program rozwoju kompetencji kluczowych u młodzieży”
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2020) Muller, Kamila; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Uniwersytet Młodego Odkrywcy „Poznaję, Rozumiem, Umiem – nowatorski program rozwoju kompetencji kluczowych młodzieży” był projektem realizowanym w roku akademickim 2018/2019 dla uczniów w wieku 10–16 lat. Prowadzony był przez Wyższą Szkołę Gospodarki w partnerstwie z Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu w ramach programu operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś. Priorytetowa: III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Działanie: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym.
Item
Kreatywność w systemie edukacji
(Wydawnictwo FRSE, 2019) Fazlagić, Jan; Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
W publikacji przedstawiono problematykę kreatywności z perspektyw: osoby uczącej się, zarządzającej placówką edukacyjną oraz systemu edukacji i rynku pracy. Otwiera ją omówienie fundamentalnych zagadnień w zakresie kreatywności: jako cechy powszechnej oraz jako cechy oczekiwanej od wszystkich. Przedstawione zostały metody organizowania życia szkoły sprzyjające rozwijaniu kreatywności u uczniów oraz rekomendacje dotyczące innowacyjnych programów nauczania i scenariuszy lekcji, które odpowiadają na potrzeby wynikające z rozwoju gospodarczego.
Item
Raport o stanie edukacji 2013. Liczą się nauczyciele
(Instytut Badań Edukacyjnych, 2014) Federowicz, Michał; Choińska-Mika, Jolanta; Walczak, Dominika; Instytut Badań Edukacyjnych
Polskie piętnastolatki mają jeden z najwyższych poziomów kompetencji w Europie, na co wskazują wyniki międzynarodowego badania PISA. To w dużym stopniu zasługa nauczycieli – im w znacznym stopniu została poświęcona czwarta edycja „Raportu o stanie edukacji. Liczą się nauczyciele”. Podobnie jak w poprzednich edycjach w raporcie opisano kierunki zmian w polskiej edukacji, w tym dotyczące wykształcenia Polaków, ich szans na rynku pracy, wyborów edukacyjnych. Jednak przede wszystkim starano się przedstawić obraz polskich nauczycieli i odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania dotyczące tej grupy zawodowej: co nauczyciele myślą o sobie i o swojej pracy?; co inni myślą o nauczycielach?; ile pracują?; jak podnoszą swoje kompetencje? Obszerną cześć raportu stanowią portrety nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii, języków obcych oraz nauczycieli przedmiotów przyrodniczych.
Item
Współczesna edukacja w perspektywie relacji instytucjonalno-środowiskowych
(„Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie, 2014) Strawa, Tadeusz; Politechnika Koszalińska
Analiza złożoności polityki oświatowej na wszystkich szczeblach edukacji zdominowana jest nieograniczonymi wpływami rodziców. Ten stan rzeczy powoduje, iż niewydolność w wielokierunkowym rozwoju ucznia spowodowana jest przyczynami pozaszkolnymi. Szkoła popadła w niewolę administracyjno-środowiskową, której efektem jest sfrustrowany, niekompetentny absolwent. Podejmowane próby samodzielności, indywidualności działań szkoły powodują radykalizm tak ze strony samorządów lokalnych, jak i rodziców. Skutecznym sposobem modyfikowania tego systemu jest prywatyzacja oświaty, która może z jednej strony ograniczyć wpływy zewnętrzne z drugiej zaś wprowadzić indywidualne programy rozwoju ucznia.
Browse by
Selected filters: