OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
23297 archived items
Institutional Communities
- Loading...Police Academy in Szczytno [85]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [1]
- Loading...ICM UW [100]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [186]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [187]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [153]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [21]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [3]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...OBM UW [131]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [132]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [348]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [339]
Recent Submissions
Item
Edukacja klasyczna dziś? Istota i geneza, struktura i metoda, cel
(Instytut Badań Edukacyjnych, 2022) Dłubacz, Włodzimierz F.; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
W artykule autor podejmuje zagadnienie pojmowania edukacji klasycznej i jej potrzeby we współczesnej kulturze. Przedstawia jej istotę i genezę, strukturę i metodę oraz cel. Określa edukację klasyczną jako program i proces nauczania oraz wychowania ucznia, nawiązujący do tradycji i mający na celu pełny rozwój ludzkiej natury. Autor kończy swe rozważania refleksją nad rolą filozofii w procesie edukacji.
Item
Edukacja dzieci z chorobami rzadkimi. O gdańskich praktykach uelastyczniania systemu
(Difin sp. z o.o., 2024) Doroszuk, Joanna; Uniwersytet Gdański
Edukacja dzieci z chorobami rzadkimi to ważny aspekt, który wymaga szczególnej uwagi i dostosowania, aby zapewnić im pełny rozwój oraz wsparcie w przyswajaniu wiedzy. Stanowi istotne wyzwanie, ale przy odpowiednim wsparciu i dostosowaniach, dzieci te mogą osiągać sukcesy i w pełni uczestniczyć w życiu szkolnym. Prezentowana książka dedykowana jest szerokiemu gronu odbiorów. Jej celem jest zarówno zaprezentowanie międzysektorowej współpracy, jej zegzemplifikowanie wypracowanymi, dobrymi praktykami wspierania sytuacji edukacyjnej dzieci z chorobami rzadkimi oraz wzbudzenie refleksji. Ważnym wydaje się bowiem pytanie, na ile prezentowane działania mogłyby stać się elementem systemu, możliwą opcją, a nie tylko sposobem na jego uelastycznianie?
Item
Edukacja jako wyzwanie kulturowe w XXI wieku
(Morgenroth, 2024-09-13) Kulas, Ewelina; Uniwersytet Śląski w Katowicach
Item
Formy wsparcia osób z niepełnosprawnością przez uczelnie. Przypadek Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
(Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu, 2024) Bonarska-Treit, Alicja; Marcisz, Joanna; Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
Artykuł ma na celu prezentację możliwych form wsparcia osób z niepełnosprawnością przez uczelnie publiczne w Polsce. Został oparty na przykładzie wsparcia oferowanego przez Akademię Nauk Stosowanych w Nowym Sączu (ANS), uczelnię publiczną, prowadzącą kształcenie na poziomie studiów I i II stopnia, studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach sześciu wydziałów. Dokonano kwerendy literatury przedmiotu oraz przeprowadzono analizę osób z niepełnosprawnością na podstawie informacji z Działu Spraw Studenckich i Kształcenia Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu. W pierwszej części scharakteryzowano osoby z niepełnosprawnością i ich edukację na poziomie wyższym, a w drugiej części opisano sytuację studentów z niepełnosprawnością w Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu. W części ostatniej omówiono formy wsparcia oferowane przez uczelnię osobom z niepełnosprawnością. Otrzymana analiza wskazuje, że studenci z niepełnosprawnością w ANS w Nowym Sączu korzystają z różnych form pomocy, m.in. w ramach Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, który umożliwia zapewnienie transportu osobom z niepełnosprawnością, zatrudnienie asystenta osoby uprawnionej oraz wsparcie w innych niewymienionych formach związanych z koniecznością nakładu środków finansowych, np. poprzez organizację dodatkowych zajęć dydaktycznych.
Item
Wychowanie przez sztukę w działalności Centrum Rzeźby Polskiej
(Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, 2018) Ostrach, Zbigniew; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
Szkoła kładzie nacisk na zdobywanie wiedzy i umiejętności w kierunku naukowo-technicznym, ale nie zawsze docenia potrzeby rozwoju życia uczuciowego, wyobraźni i uzewnętrznienia swoich nastrojów. Można to jednak z powodzeniem robić na zajęciach pozaszkolnych, organizowanych w różnych centrach kultury. Jednym z nich jest Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Historyczna tradycja wiąże się tu ze współczesnością Ośrodka Pracy Twórczej Rzeźbiarzy, a przestrzeń starego, zabytkowego parku sprzyja skupieniu i wypoczynkowi. Oprócz działalności wystawienniczej Centrum prowadzi różne formy działalności edukacyjnej, skierowane zarówno dla uzdolnionej artystycznie młodzieży, jak i dzieci powszechnych szkół podstawowych, a nawet osób niepełnosprawnych. Niektóre elementy wychowania łączą się podczas prowadzonych zajęć z kształceniem poczucia piękna, ujawniającego się w różnych reakcjach człowieka na otoczenie.
Browse by
Selected filters: