OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

23113 archived items

Recent Submissions

Item
Konteksty uczenia się w świetle współczesnej psychologii
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2018) Bonna, Beata; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Treść artykułu skoncentrowana została na różnych kontekstach procesu uczenia się. Zaczynając od definiowana tego terminu z różnych perspektyw, autorka skupia się na charakterystyce wybranych (głównych) dwudziestowiecznych koncepcji uczenia się, znaczeniu emocji i motywacji w tym procesie, a także na współczesnym rozumieniu uczenia się oraz wynikających z niego zaleceniach, ważnych z perspektywy organizowania efektywnej edukacji.
Item
Innowacyjność edukacji muzycznej w projekcjach Edwina E. Gordona. Raport z przeprowadzonych badań uczniów klas początkowych
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2017) Bonna, Beata; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Treść artykułu koncentruje się na innowacyjnej edukacji muzycznej realizowanej według założeń teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona i spostrzeżeniach wynikających z prowadzonej przez autorkę obserwacji swobodnej w ramach badań eksperymentalnych. Podstawą obserwacji, której poddano uczniów z klas początkowych, były ich reakcje na podjęte oddziaływania wynikające z koncepcji Gordona.