OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
23414 archived items
Institutional Communities
- Loading...Police Academy in Szczytno [87]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [1]
- Loading...ICM UW [101]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [186]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [215]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [159]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [21]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [3]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...OBM UW [131]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [133]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [349]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [339]
Recent Submissions
Item
Recenzja publikacji "Rozwijanie kompetencji kluczowych u uczniów szkoły podstawowej" pod redakcją Przemysława Ziółkowskiego (Wyd. WSG, Bydgoszcz 2019, ISBN: 978-83-65507-32-7)
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Muller, Kamila; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Rozwijanie kompetencji kluczowych u uczniów szkół podstawowych to publikacja pod redakcją Przemysła Ziółkowskiego stanowiąca cenny zbiór scenariuszy zajęć istotnych w procesie kształcenia uczniów szkół podstawowych. Książka została sfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza i Rozwój, w projekcie Poznaję, rozumiem, umiem! Nowatorski program rozwoju kompetencji kluczowych młodzieży, realizowanym przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy oraz Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu. Publikacja podzielona jest na dwie części. Pierwszą część stanowi wstęp, którego autorem jest redaktor publikacji. Druga część to scenariusze zajęć, których autorami są nauczyciele ze szkół podstawowych oraz pracownicy Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu, którzy byli czynnie zaangażowani w realizację zajęć projektowych.
Item
Aksjologiczne paradygmaty edukacji
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Kaniewska-Mackiewicz, Ewa; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Artykuł poświęcony jest problematyce edukacji ku wartościom. Analizuje, czym zajmuje się aksjologia. Ukazuje istotę tejże edukacji w trosce o holistyczny rozwój człowieka. Zwraca uwagę na istniejący obecnie konflikt pomiędzy „być” a „mieć”. Odpowiada na pytanie, w jaki sposób możemy wpływać na kształtowanie człowieka, który nie tylko osiąga technologiczne sukcesy, ale także jest refleksyjny i uważny. Artykuł porusza kwestie dotyczące sylwetki przewodników na ścieżkach edukacji: nauczycieli i rodziców.
Item
Neurodydaktyczne metody nauczania
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Ziółkowski, Przemysław; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Artkuł poświęcony jest niezwykle popularnej w ostatnim czasie tematyce neurodydaktycznych metod nauczania. Już Wincenty Okoń w swoim pierwszym wydaniu podręcznika „Dydaktyka ogólna” (1962) zwracał uwagę na fakt, że uczeń wtedy przyswaja najwięcej wiedzy, gdy jest aktywny. Dziś wiele osób odkrywa to stwierdzenie na nowo, obudowując się określeniem neurodydaktyki i wskazując na jej liczne przykłady, m.in. mnemotechniki, drzewka decyzyjne, mapy myśli i inne. Te i inne metody nauczania z obszaru neurodyaktyki mają na celu jedno – spowodować pełne zaangażowanie ucznia poprzez uruchomienie do działania jego mózgu. I temu właśnie poświęcone są poniższe rozważania.
Item
Wspomnienie o Janie Hibnerze
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2018) Ziółkowski, Przemysław; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Item
Konteksty uczenia się w świetle współczesnej psychologii
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2018) Bonna, Beata; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Treść artykułu skoncentrowana została na różnych kontekstach procesu uczenia się. Zaczynając od definiowana tego terminu z różnych perspektyw, autorka skupia się na charakterystyce wybranych (głównych) dwudziestowiecznych koncepcji uczenia się, znaczeniu emocji i motywacji w tym procesie, a także na współczesnym rozumieniu uczenia się oraz wynikających z niego zaleceniach, ważnych z perspektywy organizowania efektywnej edukacji.
Browse by
Selected filters: