OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

22945 archived items

Recent Submissions

Item
Recenzja książki Przemysława Ziółkowskiego pt. Kompetencje przyszłości
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2022-06) Kozubska, Alicja; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Recenzja książki Przemysława Ziółkowskiego pt. Kompetencje przyszłości
Item
Recenzja książki Andrzeja Michała de Tchorzewskiego Pedagogika ogólna. Wielopostaciowość. Rudymenta. Meandry. Dylematy (Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, Kraków 2019). ISBN: 978-83-7614-452-8
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2020) Kozubska, Alicja; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Recenzja książki Andrzeja Michała de Tchorzewskiego Pedagogika ogólna. Wielopostaciowość. Rudymenta. Meandry. Dylematy (Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, Kraków 2019)
Item
Kształcenie hybrydowe w dobie kryzysu – zagrożenie czy szansa rozwojowa?
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2021) Kozubska, Alicja; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
W dobie kryzysu związanego z epidemią przed systemem kształcenia na poziomie wyższym stanęło wiele wyzwań. Konieczność zorganizowania procesu kształcenia i weryfikacji efektów w sposób odmienny od tradycyjnego w wielu przypadkach była postrzegana jako problem i zagrożenie. Dotychczasowe doświadczenia uczelni, głównie w zakresie realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, okazywały się bardzo przydatne w tej sytuacji. W artykule analizuję wpływ sytuacji kryzysu na proces kształcenia w uczelniach, głównie na przykładzie Wyższej Szkoły Gospodarki, sposoby radzenia sobie z tym kryzysem, przyczyny pojawiających się trudności. Przede wszystkim jednak próbuję wskazać, że potraktowanie tej sytuacji jako szansy rozwojowej umożliwia skuteczniejsze działanie i stwarza perspektywy na przyszłość.