OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
23296 archived items
Institutional Communities
- Loading...Police Academy in Szczytno [85]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [1]
- Loading...ICM UW [100]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [186]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [187]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [153]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [21]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [3]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...OBM UW [131]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [132]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [348]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [339]
Recent Submissions
Item
Recenzja publikacji: A. Frąckowiak, M. Gromadzka, J. Półturzycki, Samokształcenie w Edukacji Całożyciowej (Wyd. Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 2019, ISBN: 978-83-7789-581-8)
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Ziółkowski, Przemysław; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Item
Recenzja publikacji "Rozwijanie kompetencji kluczowych u uczniów szkoły podstawowej" pod redakcją Przemysława Ziółkowskiego (Wyd. WSG, Bydgoszcz 2019, ISBN: 978-83-65507-32-7)
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Muller, Kamila; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Rozwijanie kompetencji kluczowych u uczniów szkół podstawowych to publikacja pod redakcją Przemysła Ziółkowskiego stanowiąca cenny zbiór scenariuszy zajęć istotnych w procesie kształcenia uczniów szkół podstawowych. Książka została sfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza i Rozwój, w projekcie Poznaję, rozumiem, umiem! Nowatorski program rozwoju kompetencji kluczowych młodzieży, realizowanym przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy oraz Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu. Publikacja podzielona jest na dwie części. Pierwszą część stanowi wstęp, którego autorem jest redaktor publikacji. Druga część to scenariusze zajęć, których autorami są nauczyciele ze szkół podstawowych oraz pracownicy Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu, którzy byli czynnie zaangażowani w realizację zajęć projektowych.
Item
Recenzja publikacji: Miła Kwapiszewska, Łukasz Moniuszko, Jacek Raniszewski, aborcja w Polskich sporach społeczno-prawnych lat 1919–1997 (Wydawnictwo Avalon, Kraków 2018, 160 stron, ISBN 978-83-7730-270-5)
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Stria, Maciej; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Item
Dziecko zdolne – szanse i zagrożenia wychowania rodzinnego
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Kozubska, Alicja; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
W artykule przedstawiono rodzinę wychowującą dziecko zdolne. Wyjaśniono pojęcie zdolności i scharakteryzowano cechy dzieci zdolnych. Wskazano możliwości wspierania rozwoju dziecka zdolnego. Określono zadania rodziców wychowujących dziecko zdolne. Sformułowano również zagrożenia dla rozwoju dziecka dolnego w rodzinie. Podkreślono znaczenie wspierania dzieci zdolnych dla rozwoju społeczeństwa
Item
Aksjologiczne paradygmaty edukacji
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Kaniewska-Mackiewicz, Ewa; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Artykuł poświęcony jest problematyce edukacji ku wartościom. Analizuje, czym zajmuje się aksjologia. Ukazuje istotę tejże edukacji w trosce o holistyczny rozwój człowieka. Zwraca uwagę na istniejący obecnie konflikt pomiędzy „być” a „mieć”. Odpowiada na pytanie, w jaki sposób możemy wpływać na kształtowanie człowieka, który nie tylko osiąga technologiczne sukcesy, ale także jest refleksyjny i uważny. Artykuł porusza kwestie dotyczące sylwetki przewodników na ścieżkach edukacji: nauczycieli i rodziców.
Browse by
Selected filters: