OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

23297 archived items

Recent Submissions

Item
„Bóg – honor – Ojczyzna” wartości historyczne czy aktualne?
(Diecezja Zamojsko-Lubaczowska, 2006) Mazur, Piotr
Item
Style oddziaływań wychowawczych w procesie wychowania młodzieży akademickiej do rekreacji fizycznej
(2006) Pawłowski, Rafał
Studenci uczestniczący w wychowaniu fizycznym, podczas których nauczyciel kierował grupą w sposób demokratyczny najczęściej uprawiają sport po zakończeniu zajęć obligatoryjnych, ale najrzadziej deklarują uczestnictwo w kulturze fizycznej po zakończeniu nauki. Wśród badanych studentów brak jest ukształtowanych trwale pozytywnych postaw wobec kultury fizycznej gwarantujących aktywne uczestnictwo w rekreacji fizycznej po zakończeniu edukacji. Nie można zgodzić się z opinią, że jedynie demokratyczny styl oddziaływania wychowawczego jest warunkiem skuteczności wychowania. Wydaje się, że nauczyciel, w zależności od zastanej sytuacji, charakterystyki grypy, czynników zewnętrznych, musi posiadać umiejętność dozowania zachowań demokratycznych w postępowaniu z grupą. Nauczycielom wychowania fizycznego podczas kierowania grupą łatwiej przychodzi powstrzymywanie się od zachowań negatywnych, nagannych (np. ośmieszanie wychowanków, nieuzasadnione karanie, ironizowanie, wrogie nastawienie), niż dokonywanie tych pozytywnych, oczekiwanych, wymagających wysiłku podjęcia współpracy z grupą (np. uzasadnianie swoich poleceń, dyskutowanie o rozbieżnościach poglądów).