OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

23414 archived items

Recent Submissions

Item
Zespoły zadaniowe i heurystyczne metody rozwiązywania problemów
(Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2008) Wojciechowska, Maja; Ateneum - Szkoła Wyższa
W artykule przedstawiono metodę zespołowej organizacji pracy w bibliotekach, tj. historię powstania tej formy zarządzania, metodykę tworzenia zespołów zadaniowych, zasady pracy bibliotekarzy w zespołach zadaniowych, typy i formy zespołów, bariery i problemy w ich organizacji oraz korzyści wynikające z ich stosowania. Omówiono również heurystyczne metody rozwiązywania problemów, wykorzystywane w pracy zespołowej, tj. np. burza mózgów, Phillips 66, Phillips 635, burza mózgów typu stop and go, odwrócona burza mózgów, mieszana burza mózgów itp.
Item
Sprawozdanie z konferencji Zarządzanie i Organizacja Bibliotek
(2008) Wojciechowska, Maja; Kant, Katarzyna; Ateneum - Szkoła Wyższa
21 listopada w siedzibie Ateneum - Szkoły Wyższej w Gdańsku odbyła się druga już Bałtycka Konferencja „Zarządzanie i organizacja bibliotek”, w tym roku pod hasłem: Elektroniczny wizerunek biblioteki.
Item
Możliwości wykorzystania badań marketingowych w bibliotekach
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, 2008) Wojciechowska, Maja; Ateneum - Szkoła Wyższa
W referacie przedstawiono istotę badań marketingowych, w tym etapy ich prowadzenia, definicję, funkcje, typy, rodzaje źródeł i najważniejsze cechy informacji marketingowych. Omówiono także rodzaje badań marketingowych, które mogą być wykorzystywane w toku działalności biblioteki oraz ogólnie przyjęte kryteria ich podziału.
Item
Kultura organizacyjna jako przedmiot zarządzania niematerialnymi wartościami organizacyjnymi biblioteki
(Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2008) Wojciechowska, Maja; Ateneum - Szkoła Wyższa
The paper presents the meaning of term "immaterial organizational value" and, moreover, its types, role, and significance in library management. The importance of a library corporate culture as an example of immaterial organizational value which has the major influence on library effectiveness is discussed.