OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
23397 archived items
Institutional Communities
- Loading...Police Academy in Szczytno [87]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [1]
- Loading...ICM UW [100]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [186]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [202]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [159]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [21]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [3]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...OBM UW [131]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [133]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [349]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [339]
Recent Submissions
Item
Rola marketingu sportowego w kreowaniu wizerunku sportowca poprzez media
(Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, 2011) Halemba, Piotr; Berger, Bernadetta; Ulfik, Agnieszka; Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Mass-media to grupa, która dociera do najszerszej rzeszy społeczeństwa kibiców, wykorzystując różnorodne formy marketingu sportowego. Zaczynając od marketingu partnerskiego przez public relations, aż do sponsoringu można zauważyć ciągłe zmiany prowadzące do rozwoju i unowocześnienia tych form marketingu. Zdaniem grupy badawczej, na której zostały przeprowadzone badania – media manipulują opinią publiczną, choć społeczeństwo jest coraz bardziej odporne na takie działania. Wykorzystując swoją silną pozycję, media w odpowiedni sposób kreują w naszej świadomości obraz pewnego wydarzenia, bądź zjawiska sportowego. Ich działania są bardzo często związane z nagłaśnianiem lub przeciwnie - przemilczaniem pewnych wydarzeń. Powoduje to, że społeczeństwo ciągle słyszy na przykład o problemie astmy wśród biegaczek narciarskich, jednocześnie nie wiedząc, że polscy sportowcy jak na przykład Robert Korzeniowski również na nią chorowali. Dlatego można powiedzieć, że nasza wiedza i świadomość pewnych wydarzeń w dużej mierze zależy od tego, czy media je „rozdmuchają” w swoim przekazie, czy pominą. Przedstawiona praca ukazuje, jak wielką rolę w sporcie odgrywają media. To dzięki nim możemy na żywo śledzić wielkie wydarzenia sportowe, poznawać sylwetki sportowych bohaterów oraz w jakiś sposób odbierać emocje związane z zawodami. Puentując, bez mediów wielki światowy sport by nie istniał. Dlatego zarówno media, jak i ich narzędzia marketingowe są niezbędne do tworzenia sportu wyzwalającego emocje zwycięstwa i porażki oraz uczucia rywalizacji, a jednocześnie tworzenia wielkiej sportowej rodziny. S_owa kluczowe: Sport, media, marketing sportowy, sponsoring, public relations,
Item
Systemy informatyczne w zarządzaniu nowoczesnym klubem sportowym
(Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, 2011) Ulfik, Agnieszka; Niemiec, Paweł; Szopa, Romuald; Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Rozwój społeczeństwa informacyjnego w gospodarce opartej na wiedzy, skutkuje informatyzacją kolejnych sfer życia, w tym i klubów oraz związków sportowych. Ogromne zainteresowanie, jakim cieszą się rozgrywki sportowe najlepszych lig świata, przynosi klubom i związkom sportowym oraz mediom ogromne dochody. Jednak osiągnięcie dochodów warunkuje ilość zwycięstw danego klubu. Do osiągnięcia tego celu pomocne są systemy informatyczne wspierające administrowanie klubem. Systemy analizy wideo natomiast dostarczają trenerom narzędzi wspomagających analizę przydatności każdego piłkarza. Systemy te dają Możliwość zarówno doboru odpowiedniej taktyki przeciwko drużyny przeciwnej, jak i doboru indywidualnego treningu dla danego piłkarza, gdyż dają możliwość analizy gry dowolnego piłkarza na podstawie zapisu wideo. Narzędzia te pozwalają trenerom dobrać optymalny skład drużyny i optymalną taktykę, co może pozwolić ich drużynom nawiązać równorzędna walkę nawet z teoretycznie silniejszymi drużynami. Systemy informatyczne pozwalają skutecznie wspomagać zarządzanie klubem sportowym, zawodnikami, obiektami sportowymi jak i wspomagać pracę sędziów, a nawet całych federacji sportowych.
Item
Zastosowanie zasad nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa w przypadku Sportowych Spółek Akcyjnych
(Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, 2011) Ulfik, Agnieszka; Nowak, Stefan; Halemba, Piotr; Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
W dniu 19 marca 2010 roku weszło w życie zarządzenie Ministra Skarbu Państwa w sprawie zasad nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa. Zasady te były zmieniane na przestrzeni ostatnich lat w celu dostosowania ich do bieżących wymogów ustawodawstwa polskiego, aktów normatywnych Unii Europejskiej oraz państw OECD. Nowe zasady nadzoru dają możliwość dostosowania sposobu nadzoru w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości organu nadzorującego, będącego narzędziem w rękach właściciela. Pozwala to uchronić Skarb Państwa przed poniesieniem strat w skutek niekontrolowanych działań w spółkach, a z drugiej strony uniknąć dodatkowych i niepotrzebnych kosztów poprzez wprowadzenie elastyczności w dostosowywaniu zasad nadzoru do indywidualnych uwarunkowań. Sportowe Spółki Akcyjne ze względu na swoja szczególna postać, zazwyczaj są własnością akcjonariuszy, którymi rzadko jest Skarb Państwa. Po zarejestrowaniu Sportowej Spółki Akcyjnej, podlega ona jednak przepisom Kodeksu Spółek Handlowych. Mamy wówczas do czynienia z takimi organami spółki jak Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy (najwyższa władza), Zarząd (wybierany przez Radę Nadzorczą o ile statut spółki nie stanowi inaczej), Rada Nadzorcza (organ wybierany przez Walne Zgromadzenie). Prawidłowemu funkcjonowaniu Sportowych Spółek Akcyjnych (przeznaczonych jedynie dla klubów sportowych funkcjonującym w realiach sportu profesjonalnego), służą zarówno standardowe instytucje przypisane wszystkim spółkom, jak również specyficzne wymogi związane ze sportem kwalifikowanym. Wprowadzenie do polskiego systemu prawnego Sportowej Spółki Akcyjnej unormowało sytuację prawną i faktyczną polskiego sportu profesjonalnego. Zastosowanie zasad nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa w odniesieniu do Sportowych Spółek Akcyjnych, może przynieść wiele korzyści, przede wszystkim pomóc dysydentom w podejmowaniu szybszych i bardziej adekwatnych działań dla dobra akcjonariuszy będących właścicielami spółki.
Item
Badanie trendów na giełdzie w kontekście zysku i ryzyka cen akcji klubu piłkarskiego
(Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, 2011) Szopa, Romuald; Wyższa Szkoła Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach
Giełda jest miejscem gdzie inwestorzy poprzez zakup i sprzedaż papierów wartościowych liczą na zysk. Na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 4 grudnia 2008 roku notowane s_ akcje piłkarskiego klubu sportowego Ruch Chorzów. Debiut tej spółki miał miejsce w dość niesprzyjającym momencie, a mianowicie w trakcie ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego, co pośrednio przyczyniło się do dość znacznego spadku wartości akcji spółki już w pierwszych tygodniach notowań. Pomimo iż debiut ten nie był spektakularny, warty jest uwagi oraz dalszej obserwacji. Niniejsze opracowanie pokazuje jak przedstawiają się notowania akcji Ruchu Chorzów na tle całego rynku w kontekście analiz opierających się na historii notowań o różnej długości czasu. Ruch Chorzów wchodząc na giełdę, przetarł szlaki dla innych klubów sportowych chcących również pozyskiwać dodatkowy kapitał z akcji notowanych na giełdzie. Konieczne jest jednak również szersze spojrzenie na to zjawisko w kontekście sytuacji panującej w badanym czasie na rynku kapitałowym.
Item
Organizacja procesu tworzenia oferty turystycznej na wybranych przykładach
(Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, 2011) Halemba, Piotr; Wąsowicz, Wojciech; Nowak, Stefan; Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Organizacja imprezy turystycznej jest procesem skomplikowanym wymagającym od organizatora nie tylko wiedzy i informacji ale co najważniejsze umiejętności odpowiedniego ich wykorzystania w procesie tworzenia profesjonalnej oferty turystycznej. Dzięki kolejno ułożonym etapom organizacji począwszy od przygotowania poprzez planowanie organizator zbiera informacje konieczne do zdefiniowaniu rodzaju imprezy (pobytowa, objazdowa itp.) odbiorców (singiel, rodzina, senior itp.) oraz warunków pobytowo - środowiskowych (hotel, pensjonat, apartament, pobyt nad morzem czy w górach itp.). Ponadto w procesie programowania dochodzi do opracowania programu imprezy, harmonogramu czasowego, planu trasy, oraz imprez towarzyszących a wszystko po to aby stworzyć atrakcyjną ofertę turystyczną. Jasność i czytelność oferty, zamieszczone informacje takie jak miejsce, termin czy sposób zakwaterowanie to tylko niektóre konieczne wiadomości jakie powinny opisywać organizowaną imprezę uwzględniając także w procesie organizacji wiek uczestników. Dodatkowo odpowiednia prezentacja produktu, usługi turystycznej w formie oferty katalogowej czy internetowej a wszystko po to aby poinformować klienta o organizowanej imprezie. Przekonać go do wzięcia udziału poprzez ładną i czytelną formę tekstu, oprawę graficzną, rzetelną i jasną informację oraz dobrze merytorycznie przygotowany program.
Browse by
Selected filters: