OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

23068 archived items

Recent Submissions

Item
О результатах стажировки сотрудников ЦРПО БГПУ в Университете Экономики (WSG) в г. Быдгощи (Польша), 2-6 декабря 2019 года
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Позняк, А.В.; Uniwersytet Pedagogiczny w Mińsku
О результатах стажировки сотрудников ЦРПО БГПУ в Университете Экономики (WSG) в г. Быдгощи (Польша), 2-6 декабря 2019 года
Item
Recenzja publikacji "Rozwijanie kompetencji kluczowych u uczniów szkoły podstawowej" pod redakcją Przemysława Ziółkowskiego (Wyd. WSG, Bydgoszcz 2019, ISBN: 978-83-65507-32-7)
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Muller, Kamila; Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Rozwijanie kompetencji kluczowych u uczniów szkół podstawowych to publikacja pod redakcją Przemysła Ziółkowskiego stanowiąca cenny zbiór scenariuszy zajęć istotnych w procesie kształcenia uczniów szkół podstawowych. Książka została sfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza i Rozwój, w projekcie Poznaję, rozumiem, umiem! Nowatorski program rozwoju kompetencji kluczowych młodzieży, realizowanym przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy oraz Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu. Publikacja podzielona jest na dwie części. Pierwszą część stanowi wstęp, którego autorem jest redaktor publikacji. Druga część to scenariusze zajęć, których autorami są nauczyciele ze szkół podstawowych oraz pracownicy Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu, którzy byli czynnie zaangażowani w realizację zajęć projektowych.
Item
Świadomość zdrowotna i zachowania prozdrowotne młodzieży licealnej – przyczynek diagnostyczno-poznawczy
(Wydawnictwo Naukowe WSG, 2019) Wencławek, Katarzyna; Wojnowski, Kazimierz; Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Głównym zadaniem edukacji szkolnej jest nie tylko nauczanie uczniów zgodnie z podstawą programową i programami szkolnymi, ale także rozpowszechnianie podstawowej wiedzy na temat zdrowia, zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia. Taka edukacja zdrowotna musi być prowadzona przez osoby posiadające odpowiednie kompetencje i doświadczenie zawodowe w tej dziedzinie, tj. lekarzy, pielęgniarkia i dietetyków. Niezbędne jest zatrudnienie tych specjalistów w każdej szkole, ponieważ zapewniają one zapobieganie i promocję zdrowia, a także bezpieczeństwo zdrowotne uczniów. Dzięki takiej edukacji osoby dorastające są znacznie bardziej świadome zdrowego stylu życia. Szkoła wspiera uczniów, którzy jedzą zdrowe jedzenie, jednocześnie nie zabrania to spożywania śmieciowego jedzenia. Nie ma przypadków, w których uczniowie byliby zbyt otyli lub zbyt szczupli. Wiele z nich dba o siebie, uprawiając sport i odżywiając się w zdrowy sposób. Wyniki badań pokazują, że istnieje potrzeba prowadzenia edukacji zdrowotnej w szkole średniej przez specjalistów specjalizujących się w medycynie i żywieniu.