OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

23297 archived items

Recent Submissions

Item
Zdalna edukacja kryzysowa w APS w okresie pandemii COVID-19. Edukacja hybrydowa.
(2022-05-11) Romaniuk, Miłosz Wawrzyniec; Łukasiewicz-Wieleba, Joanna Teresa; Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Raport dotyczy doświadczeń nauczycieli akademickich zatrudnionych w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej oraz doświadczeń studentów, związanych z edukacją hybrydową u schyłku pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Celem badania było poznanie perspektywy wykładowców oraz studentów na edukację hybrydową w Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz próba porównania jej z edukacją tradycyjną i edukacją zdalną. Przedmiotem badań były, między innymi, gotowość do realizacji nauczania hybrydowego, wsparcie uczelni w zakresie prowadzenia nauczania hybrydowego oraz różnorodność doświadczeń nauczycieli akademickich, a także gotowość do uczestnictwa w nauce hybrydowej, jej jakość oraz inne doświadczenia studentów z nią związane. Podjęto próbę porównania edukacji tradycyjnej, zdalnej i hybrydowej, biorąc pod uwagę zdanie wykładowców akademickich oraz studentów. W badaniach sformułowano problemy badawcze o treści: jakie są opinie wykładowców i studentów APS o edukacji hybrydowej? Jakie widzą podobieństwa i różnice pomiędzy edukacją tradycyjną, zdalną i hybrydową? W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Analizę wypowiedzi respondentów oraz ich kategoryzację przeprowadzało dwóch sędziów kompetentnych. Uzyskane wyniki pozwoliły na opracowanie rekomendacji, dotyczących działań uczelni, skierowanych na usprawnienie procesu nauczania zdalnego.
Item
Wyzwania edukacji zdalnej przed jakimi stoją dzieci – perspektywa rodziców
(Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, 2021) Całek, Grzegorz; Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Uniwersytet Warszawski
The purpose of this article is to present the major challenges related to remote learn-ing that children have been facing since March 2020 in connection with the outbreak of the COVID-19 pandemic. The author analysed the results of three CAWI surveys conducted among parents of students: at the end of April 2020– a month after remote learning was launched (N=8,250), at the end of summer holidays of 2020 (N=2,880), and at the end of November and beginning of December 2020 - a month after areturn to remote learning (N=4,003). The main source of data for the analy-sis were 2,530 comments of the participants of the first survey. The data was coded using the MAXQDA 2020 software, and then analysed according to the categories used in the coding. The article presents selected results that directly concern children.
Item
Zdalne uczenie się i nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. Z doświadczeń pandemii Covid-19
(Episteme, 2020-09-30) Domagała-Zyśk, Ewa; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Item
Zdalna edukacja kryzysowa w APS w okresie pandemii COVID-19. Z perspektywy rocznych doświadczeń.
(Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2021-03-31) Romaniuk, Miłosz Wawrzyniec; Łukasiewicz-Wieleba, Joanna Teresa; Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Przeprowadzone badanie dotyczyło doświadczeń nauczycieli akademickich zatrudnionych w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, związanych z prowadzeniem kryzysowej edukacji zdalnej oraz doświadczeń studentów, związanych z uczestnictwem w kryzysowej edukacji zdalnej w trakcie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Celem badania była aktualizacja obrazu zdalnej edukacji kryzysowej, prowadzonej w Akademii Pedagogiki Specjalnej, postrzeganej z perspektywy rocznych doświadczeń. Przedmiotem badań były, między innymi, zmiany poziomu kompetencji informatycznych i posiadanych możliwości technicznych. Respondenci zostali poproszeni o ponowną ocenę jakości edukacji zdalnej, oferowanej przez uczelnię, a także ponowną ocenę własnego zaangażowania w nauczanie/uczenie się zdalne, dzięki czemu można było określić zmiany w ich zakresie. Ponadto, analizie poddano wskazania respondentów dotyczące najważniejszych zalet, wad oraz trudności zdalnej edukacji kryzysowej. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Analizę wypowiedzi respondentów oraz ich kategoryzację przeprowadzało dwóch sędziów kompetentnych. Uzyskane wyniki pozwoliły na opracowanie rekomendacji, dotyczących działań uczelni, skierowanych na usprawnienie procesu nauczania zdalnego.