OPEN Repository
Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.
Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.
23303 archived items
Institutional Communities
- Loading...Police Academy in Szczytno [85]
- Loading...Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych PAN [1]
- Loading...ICM UW [100]
- Loading...Instytut Badań Literackich PAN [186]
- Loading...Instytut Chemii Fizycznej PAN [191]
- Loading...Instytut Chemii Organicznej PAN [153]
- Loading...Jerzy Haber Institute of Catalysis and Surface Chemistry PAS [21]
- Loading...Instytut Paleobiologii PAN [3]
- Loading...Katedra Arabistyki i Islamistyki WO UW [131]
- Loading...Katedra Języków i Kultur Afryki WO UW [21]
- Loading...OBM UW [131]
- Loading...Uczelnia Łazarskiego [132]
- Loading...Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu [92]
- Loading...Wydawnictwo Naukowe PTG [348]
- Loading...Wydział Lingwistyki Stosowanej UW [48]
- Loading...Wydział Polonistyki UW [339]
Recent Submissions
Item
Słowo wstępne
(Instytut Badań Edukacyjnych, 2024) Szwejka, Łukasz; Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie
Postawy i wiążący się z nimi styl życia stanowią istotny wyznacznik obserwowanych zmian pokoleniowych. W refleksji naukowej poruszane są kwestie fundamentalnych różnic między osobami młodszymi a starszymi. Różnice te obejmują odmienny stosunek do rodziny, pracy, rekreacji czy – w szerszym zakresie – światopoglądu wraz z wyznawanymi ideałami i wartościami. Zmiany te są niewątpliwie pochodną unikalnych doświadczeń konkretnych pokoleń. Osoby starsze dorastały w odmiennych warunkach gospodarczych i politycznych. Były świadkami głębokich przeobrażeń, przejścia z gospodarki centralnie sterowanej do wolnorynkowej, co zostało nazwane „traumą wielkiej zmiany”. Z kolei młodsze pokolenie dorasta w czasach względnego dobrobytu. Jego reprezentanci doświadczają jednak innego rodzaju napięć, które wynikają z dynamicznego rozwoju nowych technologii, procesu globalizacji oraz nadwyrężenia relacji zachodzących w tradycyjnych środowiskach, zwłaszcza w rodzinie i środowisku lokalnym, co określane jest metaforycznie mianem „płynnej nowoczesności” (fragment).
Item
Postawy i styl życia młodych Polaków: przegląd badań
(Instytut Badań Edukacyjnych, 2024) Franczyk, Agnieszka; Uniwersytet Opolski
Na poziomie deklaratywnym preferowaną formą życia osobistego młodych Polaków jest nadal małżeństwo i ma ono przewagę nad życiem singla lub singielki. Wielu młodych korzysta z internetu nie tylko do komunikowania się i rozrywki, lecz także do zdobywania informacji i rozwijania zainteresowań. Jest on traktowany jako integralna część ich codziennego życia. W odniesieniu do rynku pracy młodzi Polacy cenią sobie przede wszystkim równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Wybierając miejsce pracy, zwracają uwagę na panującą atmosferę i oferowane benefity, oczekują również przejrzystej komunikacji.
Item
Moda jako korelat stylu życia
(Instytut Badań Edukacyjnych, 2024) Sztalt, Krzysztof
Jedną z ważnych dróg prowadzących do zrozumienia człowieka jako istoty społecznej jest analiza stylów życia. Pojęcie stylu życia jest wieloznaczne i uwikłane znaczeniowo. Mimo że jest to kategoria dobrze ugruntowana w socjologii, to stosowana niezobowiązująco i nieprecyzyjnie staje się nierzadko słowem wytrychem. Znakomita większość młodzieży, przekonana o dobrowolności i niezależności swoich wyborów, internalizuje narzucane jej quasi-wartości tak mocno, że siłą rzeczy sankcjonuje istniejący porządek aksjonormatywny.
Item
Postawy i styl życia młodzieży
(Instytut Badań Edukacyjnych, 2024) Szwejka, Łukasz; Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie
Postawy i wiążący się z nimi styl życia stanowią istotny wyznacznik obserwowanych zmian pokoleniowych. W refleksji naukowej poruszane są kwestie fundamentalnych różnic między osobami młodszymi a starszymi. Różnice te obejmują odmienny stosunek do rodziny, pracy, rekreacji czy – w szerszym zakresie – światopoglądu wraz z wyznawanymi ideałami i wartościami. Zmiany te są niewątpliwie pochodną unikalnych doświadczeń konkretnych pokoleń. Osoby starsze dorastały w odmiennych warunkach gospodarczych i politycznych. Były świadkami głębokich przeobrażeń, przejścia z gospodarki centralnie sterowanej do wolnorynkowej, co zostało nazwane „traumą wielkiej zmiany”. Z kolei młodsze pokolenie dorasta w czasach względnego dobrobytu. Jego reprezentanci doświadczają jednak innego rodzaju napięć, które wynikają z dynamicznego rozwoju nowych technologii, procesu globalizacji oraz nadwyrężenia relacji zachodzących w tradycyjnych środowiskach, zwłaszcza w rodzinie i środowisku lokalnym, co określane jest metaforycznie mianem „płynnej nowoczesności” (ze słowa wstępnego).
Item
Promocja zdrowego stylu życia w programach szkolnych na Białorusi
(Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, 2016) Mazur, Piotr; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie
Browse by
Selected filters: