OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

22946 archived items

Recent Submissions

Item
Budżet uczniowski. Nowy sposób aktywizacji uczniów i rad rodziców
(Instytut Inicjatyw Pozarządowych, 2017) Całek, Grzegorz; Kwapińska, Katarzyna; Instytut Inicjatyw Pozarządowych
Książka opisuje nowy pomysł realizowanego w szkołach budżetu uczniowskiego - wzorowanego na samorządowych budżetach obywatelskich.
Item
Metoda projektu edukacyjnego w procesie kształcenia
(Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2011) Torończak, Edward; Szpotowicz, Magdalena; Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
W ostatnim dziesięcioleciu międzynarodowe projekty edukacyjne stały się nowym zjawiskiem w wielu polskich szkołach, wzbudzając bardzo duże zainteresowanie nauczycieli i uczniów. Realizowane w szkołach projekty przyczyniły się do wprowadzania innowacji w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Stały się również szkołą zdobywania przez uczniów różnorodnych kompetencji, niezbędnych do funkcjonowania na przyszłym rynku pracy. Uczniowie realizując projekty zdobywają nie tylko „twarde” oraz „miękkie” umiejętności zarządzania projektami, ale uczą się przede wszystkim pracy w zespole, która jest kluczem do rozwoju zawodowego. Skoro metoda projektu edukacyjnego ma przygotowywać uczniów do przyszłej pracy zawodowej w zespołach, to warto już na etapie szkolnym wprowadzać uczniów w tajniki najlepszych standardów zarządzania projektami. Wydaje się to bym bardziej aktualne, że menedżer projektu zaczął być postrzegany w Polsce, jako nowy atrakcyjny zawód dla wielu młodych ludzi.
Item
Where is it going school?
(Verbum, 2012) Famuła, Anita; Mazur, Piotr
Item
Konstruowanie obrazu edukacji w polskiej prasie codziennej na przykładzie „Gazety Wyborczej”
(Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, 2016) Dobrołowicz, Justyna; Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
W książce przedstawiona została analiza tekstów o edukacji opublikowanych w 2014 roku na łamach najpopularniejszego opiniotwórczego dziennika „Gazeta Wyborcza”. Podstawowym założeniem prowadzonych analiz jest przekonanie o determinującym wpływie przekazów medialnych na wszystkie sfery życia społecznego. Sposób, w jaki codzienna prasa przedstawia edukację, stanowi dla wielu czytelników ważne źródło wiedzy o tym, jak funkcjonuje ta sfera życia. Celem podjętych badań jest więc określenie medialnych ram, w jakich opiniotwórcza prasa przedstawia szkołę i edukację. Aby ten cel zrealizować, autorka stanęła na gruncie kognitywistycznej teorii języka Georga Lakoffa, który zwrócił uwagę, iż to, jak człowiek widzi świat, jak się zachowuje, do czego dąży, czego unika, jakimi zasadami kieruje się w życiu, zależy od ram, poprzez które postrzega rzeczywistość. Praca składa się z trzech rozdziałów. Otwiera ją rozdział teoretyczny, którego celem jest omówienie roli mediów w konstruowaniu rzeczywistości społecznej. W rozdziale drugim autorka podjęła próbę uporządkowania wiedzy o rodzajach i mechanizmach władzy, ze szczególnym uwzględnieniem władzy mediów. Ostatni rozdział ma charakter badawczy. Przeprowadzone analizy pozwoliły określić trzy ramy w jakich opiniotwórcza prasa przedstawia edukację: 1. Rama ekonomizacji edukacji 2. Rama efektywności edukacji 3. Rama deprecjonowania edukacji
Item
Jak pisać monografię szkoły?
(Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, 2017) Mazur, Piotr; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie