Uwaga! Pozycje dodane do repozytorium OPEN między 21 września a 6 października zostaną opublikowane na stronie repozytorium po tym terminie.
OPEN Repository

Welcome to OPEN - the Repository of Open Scientific Publications, run by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw, previously operating as the CeON Repository. The Repository enables Polish researchers from all fields to openly share their articles, books, conference materials, reports, doctoral theses, and other scientific texts.

Publications in the Repository are indexed by the most important search engines and aggregators and downloaded by users worldwide. We invite you to create an account, deposit your publications, and use the resources of the Repository.

23002 archived items

Recent Submissions

Item
Misja edukacyjna Kościoła
(2007) Mazur, Piotr
Item
W trosce o wychowanie ku wartościom w rodzinie
(KUL, 2007) Mazur, Piotr; Zimny, Jan
Item
Chrześcijański etos pracy ludzkiej
(Uniwersytet Rzeszowski, 2007) Mazur, Piotr
Item
Miłosierdzie wyzwaniem współczesnej szkoły
(KU Ružomberok, 2007) Mazur, Piotr
Item
Wychowanie do rekreacji fizycznej wśród celów wychowania fizycznego w szkole wyższej
(2007) Pawłowski, Rafał; Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Każdy nauczyciel prowadzący zajęcia powinien mieć jasno określone cele, które chce zrealizować, aby jego praca z młodzieżą była efektywna. Nauczyciele bardzo często skupiają się na realizowaniu celów doraźnych, stąd też wysokie miejsce w hierarchii mają cele dotyczące poprawy sprawności fizycznej ćwiczących i rozwijanie ich umiejętności sportowych. Przygotowanie studentów do rekreacji fizycznej jako cel wymienia wprost co trzeci badany nauczyciel i wymieniają go częściej mężczyźni, a nie jest wymieniany przez najstarszych nauczycieli. Cele przyszłościowe, mówiące o kształtowaniu nawyku aktywności ruchowej, motywowanie do aktywności ruchowej w czasie wolnym, rozbudzanie zainteresowania ruchem, uświadamianie roli ruchu dla zdrowia znajduje się w górnej części stworzonej na podstawie wyników badań hierarchii celów wychowania fizycznego. Płeć i wiek nauczycieli nie różnicują w sposób istotny statystycznie realizowanych przez nich celów podczas zajęć wf.